Incepator.ro
  Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Intreaba 'incepatorii'
 Incepator - Forum : General : Intreaba 'incepatorii'
Message Icon Topic: Rolul ambreiajului(Topic Closed Topic Closed) Post Reply Post New Topic
Page  of 7 Next >>
Author Message
instructor GL
Instructor
Instructor


Joined: 12/Mai/2006
Location: GL
Online Status: Offline
Posts: 100
bullet Topic: Rolul ambreiajului
    Posted: 12/Mai/2006 at 15:01
Va salut pe toti de pe acest forum si...va urez succes in obtinerea permisului auto si la cati mai multi km parcursi fara evenimente.

Doresc sa intreb pe cei care faceti scoala acum sau care sunteti prospeti posesori de permis, care este rolul ambreiajului in functionarea masinii si cum se foloseste el?
Constat ca elevii nu sunt informati indeajuns de acest lucru si nu stiu sa foloseasca ambreiajul decat numai la comanda instructorului..
IP IP Logged
gabicuta
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 15/Aprilie/2006
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 180
bullet Posted: 12/Mai/2006 at 17:02

Buna intrebare. Indraznesc eu sa ies la tabla...

 La scoala de soferi am lucrat cu 2 instructori. Primul spunea: "in timpul mersului, ambreiajul trebuie actionat numai la pornire, in viraje si  inainte de a actiona schimbatorul de viteze", cel de-al doilea, prin expresia "frana pe ambreiaj" m-a invatat ca ambreiajul se actioneaza de fiecare data inainte de frana, indiferent daca treci intr-o treapta de viteza inferioara sau nu.

Dar si eu am o intrebare: la scoala de soferi am invatat ca la oprire la semafor, actionam ambreiajul si intram in treapta 1 imediat ce masina s-a oprit, iar la semafor stam cu piciorul pe ambreiaj. De fapt, nimeni cu face asa: toata lumea "o scoate la punctul mort" si la semafor ridica piciorul de pe ambreiaj. Inca ceva: la stationarea la semafor, in pante/rampe usoare, care dintre frane e mai bine sa fie apasata/trasa? am vazut ca se utilizeaza ambele.

"Daca toate masinile vin spre tine, esti pe banda gresita." Murphy
IP IP Logged
instructor GL
Instructor
Instructor


Joined: 12/Mai/2006
Location: GL
Online Status: Offline
Posts: 100
bullet Posted: 12/Mai/2006 at 20:09
mai asteptam pareri si de la altii si dupa aia va spun cum trebuie lucrat cu ambreiajul (trebuie bine inteleasa fuctionarea lui daca este explicata de instructor deoarece acest lucru nu se intalneste in cartea de legislatie, eventual daca scoala se respecta si proful de legislatie preda ambreiajul la orele de mecanica)
IP IP Logged
ADIDAS
Newbie
Newbie


Joined: 17/Februarie/2006
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 76
bullet Posted: 13/Mai/2006 at 02:04
Originally posted by graclari

Dar si eu am o intrebare: la scoala de soferi am invatat ca la oprire la semafor, actionam ambreiajul si intram in treapta 1 imediat ce masina s-a oprit, iar la semafor stam cu piciorul pe ambreiaj. De fapt, nimeni cu face asa: toata lumea "o scoate la punctul mort" si la semafor ridica piciorul de pe ambreiaj. Inca ceva: la stationarea la semafor, in pante/rampe usoare, care dintre frane e mai bine sa fie apasata/trasa? am vazut ca se utilizeaza ambele.



Gasesc ca e o nebunie sa stau 2-3 minute cu piciorul pe ambreiaj... Pai ai tu idee cat e un rulment de presiune la BMW? Plus ca-mi amorteste piciorul....
IP IP Logged
mihapet
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 19/Aprilie/2006
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 28
bullet Posted: 13/Mai/2006 at 12:25
mie instructorul mi-a explicat k ambreajul este cel mai important. dk nu stii sa stapanesti ambreajul, nu poti sa stapanesti nici masina. ai nevoie de ambreaj mai la toate manevrele: oprire, viraje, schimbarea vitezei, marsalier, etc.
miha
IP IP Logged
kain
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 02/Mai/2006
Location: CT
Online Status: Offline
Posts: 191
bullet Posted: 13/Mai/2006 at 15:41
Poti folosi cu economie ambreiajul, numai la schimbatul vitezelor si la plecatul de pe loc, daca vrei, dar in principiu, ambreiajul se foloseste la plecarea de pe loc si la schimbatul vitezelor (la franare nu este 100% obligatoriu, poti incetini din frana, fara sa actionezi ambreiajul, astfel obtii si frana de motor in sprijinul franei de serviciu, si apesi ambreiajul cand motorul este aproape de a trece sub nivelul turatiei de relanti). Ambreiajul se uzeaza cand este apasat sau cand este tinut pe la mijloc, deci pe cat posibil ar trebui folosit cat mai putin.

Am si eu totusi o intrebare: Daca ambreiajul este folosit brusc, se uzeaza mai tare decat atunci cand este folosit lent? (exemplu: La shcoala instructorul ne invatza sa dam drumu ushor la ambreiaj, mai ales la plecatul de pe loc. Dar cand schimbam treptele, daca eliberam repede ambreiajul, pe langa shocul resimtit in mashina datorita cuplarii motorului la o alta turatie decat cea potrivita (asta daca nu am egalat turatia inainte sa eliberam ambreiajul), si uzura ambreiajului va fi mai mare sau mai mica decat daca l-am folosi lent (si pe o durata prelungita)?

IP IP Logged
instructor GL
Instructor
Instructor


Joined: 12/Mai/2006
Location: GL
Online Status: Offline
Posts: 100
bullet Posted: 13/Mai/2006 at 21:56
Primul organ al transmisiei, montat chiar pe motor si avand  rol de a cupla sau a decupla motorul de cutia de viteze, este ambreiajul. Functionarea sa este explicata mai jos.
Pe capatul arborelui motor este montat un disc 1  a carui turatie este evident turatia motorului. Axul denumit priza, care iese din cutia de viteze are si el montat un disc la extremitatea sa anterioara, insa acest disc poate glisa pe nuturile prizei, mentinandu-se permanent intr-un plan perpendicular pe priza (discul 2)
Cele 2 discuri sunt captusite pe fetele de lucru cu un material rezistent la temperaturi mari si cu un coeficient de frecare foarte mare (ferodo).
Un resort puternic, R, impinde discul 2 catre discul 1, tinandu-l presat pe acesta.
Apasand cu piciorul stang pe pedala de ambreiaj discul 2 se indeparteaza de discul 1, decupland astfel cutia de viteze de motor. Prin eliberarea pedalei de ambreiaj discul 2 este presat puternic pe discul 1, astfel miscarea arborelui motor este transmisa cutiei de viteze, care la randul ei prin intermediul planetarelor este transmisa la rotile motoare.
Frecarea dintre cele doua discuri produce caldura, care, de la un anumit grad de temperatura . este extrem de daunatoare materialului din care este construit intreg ambreiajul. In afara de aceasta, ferodoul, solicitat la frecari excesive, se va uza rapid, marind in acest fel pretul de cost al reparatiilor curente necesare mentinerii automobilului in functiune.
Deducem deci ca orice debreiere(calcare a pedalei de ambreiaj) trebuie sa se execute BRUSC si TOTAL (pana la podea), iar mentinerea ambreiajului in zona critica (de cuplare) trebuie limitata la un minim necesar.
IP IP Logged
Amadeus
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 06/Mai/2006
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 12
bullet Posted: 22/Mai/2006 at 21:27
Asta cred c-am inteles-o! Dar cum merge o hidramata nu inteleg
IP IP Logged
kain
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 02/Mai/2006
Location: CT
Online Status: Offline
Posts: 191
bullet Posted: 24/Mai/2006 at 23:08
la fel, doar ca nu apesi tu pedala si nu dai tu de schimbator .
IP IP Logged
Amadeus
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 06/Mai/2006
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 12
bullet Posted: 25/Mai/2006 at 17:18
Asta am inteles-o! LOL Dar ma interesa exact ce se intampla
IP IP Logged
Page  of 7 Next >>
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 
Incepator.ro