Print Page | Close Window

Prioritatea in panta/rampa.

Printed From: Incepator
Category: General
Forum Name: Intreaba 'incepatorii'
Forum Discription: Pentru intrebari ale INSTRUCTORILOR pentru 'INCEPATORI' folositi acest forum.
URL: http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=1894
Printed Date: 01/Noiembrie/2014 at 14:27


Topic: Prioritatea in panta/rampa.
Posted By: ramadri
Subject: Prioritatea in panta/rampa.
Date Posted: 10/Iunie/2009 at 11:57
Incercand sa ma lamuresc cu anumite manevre permise pe drumurile in panta/rampa... am reusit sa ma ametesc mai tare.

Practic singurele 2 articole descoperite de mine sunt:

1. Art. 127 alin 2:

"În cazul vehiculelor de aceeași categorie, obligația de a efectua o manevră de mers înapoi revine conducătorului care urcă, cu excepția cazului când este mai ușor și există condiții pentru conducătorul care coboară să execute această manevră, mai ales atunci când se află aproape de un refugiu."

- acuma dupa mine, cel care urca... daca e nevoie sa dea cu spatele...putem spune ca <nu are prioritate> din moment ce <EL cedeaza ...si da cu spatele>

2. Art. 135, litera e:

Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere și în următoarele situații:
"când circulă în pantă față de cel care urcă, dacă pe sensul de mers al celui care urcă se află un obstacol imobil. în această situație manevra nu este considerată depășire în sensul prevederilor art. 120 lit. j);"

- tot dupa mine,... daca tu cobori si unu urca, si ala care urca are obiect in fata... eu trebuie sa ma opresc si sa-l las pe ala care urca sa treaca.... adica, in acest caz... EU <cedez>.

Pana acuma am sesizat cazurile urmatoare:
- presupunand ca nu se poate circula decat pe o banda (de ex pe drum la cota 1400 dupa ce a nins, si se face o singura banda din cauza nametilor)... ala care urca, va da cu spatele sa-l lase pe ala care coboara (in cazul meu de mai sus... naibii stie cat o sa tot mearga ala cu spatele)
- presupunand ca nu suntem in situatia de mai sus... deci se poate circula pe 2 benzi... mergem normal... pana cand ala care urca da de un obiect imobil ... moment in care eu <cedez> .. adica ma opresc si-l las sa-si <depaseasca> obstacolul.

Ce nu inteleg eu... amandoua imi par situatii particulare (doar 1 banda circulabila, sau 2 benzi dar cu obstacol).
Am tot gasit prin chestionare "Nu are prioritate: Cel care urca fata de cel care coboara... sau invers".. acuma nu mi-o luati in nume de rau.. dar sunt ferm convins ca la intrebarile astea sunt gresite, aici pe site, raspunsurile...pt ca orice combinatie am bifat, de fiecare data raspund gresit.

Intrebare mea de fond este pana la urma... poate cineva sa-mi explice exact care e "regula de prioritate" in astfel de situatii (rog a-mi indica articolul si aliniatul exact)... sau eventual sa discutam toate situatiile posibile... (dupa mine nu ai avea decat .. 1 banda...si raspunde atunci art. 127; 2 benzi: a) cu obstacol.. si atunci avem art. 135... b) nici un obstacol... si aici nu vad rostul unei reguli de prioritate... din moment ce trecem unul pe langa altul"

Cu stima, sper sa primesc un raspuns



Replies:
Posted By: lacra2110
Date Posted: 11/Iunie/2009 at 22:53
Intrebarile de aici sunt corecte 100% din punct de vedere al legislatiei.
Legislatia este neclara la acest capitol.
In acest forum am mai dat explicatii pe tema asta.
Nu conteaza cate benzi. Atunci cand trecerea vehiculelor unul pe langa celalalt este imposibila sau periculoasa (asa zice legea) avem 2 tipuri de situatii:
1. acordarea de prioritate (adica unul OPRESTE si celalalt trece) si atunci cel care urca are prioritate fata de cel care coboara
2. atunci cand unul tb sa DEA INAPOI (ceea ce nu inseamna prioritate - vezi definitia prioritatii) atunci se aplicacel usor da inapoi si trece cel greu etc. si da inapoi cel care urca si trece cel care coboara.
Daca nu e clar, astept intrebari!

-------------
http://www.scoala-de-soferi-brasov.ro" rel="no follow - Lacramioara


Posted By: ramadri
Date Posted: 11/Iunie/2009 at 23:14
Asa am inteles si eu. Problema mea este cu intrebarile seci... "cine are/nu are prioritate in situatiile de mai jos".... cand mi se pare subiective... adica practic ori ce as bifa eu (gandidu-ma la una din situatii) ma trezesc ca raspunsul era altul (situatia a doua).
Daca are vreo importanta cand mai fac teste, si mai dau peste intrebare o sa fac print screen, sau o sa notez ID-ul intrebarii (daca are vreo relevanta)


Posted By: aburilus
Date Posted: 11/Iunie/2009 at 23:28
Este exact cum a explicat lacra. Sunt 2 situatii diferite si trebuie sa le decelezi. Daca asa stiai si tu, inseamna ca e ok.
Revino te rog cu un printscreen sau cu IDul intrebarii sau cu un copy-paste de acolo.


Posted By: ramadri
Date Posted: 11/Iunie/2009 at 23:46
Nici nu mi-a trebuit mult sa ma intalnesc cu dusmanul

http://img526.imageshack.us/i/panta.jpg/" rel="no follow">

De data asta am nimerit-o... dar recunosc ca tremuram cand am bifat (in cazul asta nebifat)... dar acuma e acuma.... deci cel care urca nu are prioritate fata de cel care coboara.. sau cel putin asa zice intrebarea... banda...


Si tot in chestionarul asta care l-am facut alta faza care pe mine ma lasa perplex... nu tine de rampa.. dar sa zicem ca pun tot aia sa nu mai deschid un topic nou:

http://img526.imageshack.us/i/accident.jpg/" rel="no follow">

Deci sa inteleg ca ii scot pe aia din masina.. dupa care .. sa-i i-a dracu.. ca eu nu sunt obligat sa chem salvarea (in fine sa sun la 112)


Posted By: aburilus
Date Posted: 12/Iunie/2009 at 00:07
N-ai inteles intrebarea
Intreaba "care sunt PRIMELE masuri"
Deci prima data tu opresti si suni la 112?
Nu, opresti motorul sa nu sara dracu ii aer (ca degeaba mai faci si restul dupa aia), le acorzi primul ajutor (ii scoti de acolo si le acorzi primul ajutor)

Tu ai facut la scoala masuri de prim ajutor? N-ai vazut ce ti-a acolo?
Apropo, cand acorzi primul ajutor ce verifici prima oara?

Revenind la intrebare: trebuie sa faci mai multe intrebari ca sa te obisnuiesti cu ele. Trebuia sa te gandesti ca nu are cum sa fie si a si b pt ca sunt elemente comune in ele si genul asta de intrebari inseamna ca raspunsul e doar unul din ele, nu amandoua
Ehhh, o sa te prinzi tu de asta dupa sute si sute de intrebari si zeci de chestionare

Later edit: ca sa nu mai vb ca b nu e corect ca.......nu anunti cea mai apropiata unitate sanitara
Inca o data: cand intr-un raspuns este o enumerare e de ajuns ca un singur element sa nu fie corect ca intreg raspunsul sa nu fie corect. Ok?


Posted By: ramadri
Date Posted: 12/Iunie/2009 at 00:20
Am sesizat repetita... si ceva suna in capul meu... insa m-a imbiat ideea cu anuntatul salvarii... mi-am zis domle trebuie sa o fac si pe aia.... insa ai dreptate nu am sesizat cuvantul cheie in intrebare... "primele" ... masuri. Cu asta s-au scos

Scoala o termin saptamana viitoare, de facut am facut chestionare de am ajuns nici sa nu mai citesc intrebare si nici raspunsul... mi-am format ochiul pe cuvinte cheie ... si deja stiu ca raspunsul e a sau b (le-am invatat fotografic, din cauza ca tind sa gasesc cate un site si sa tot fac intrebarile de acolo pana trec prin toata baza lor de date).
Din pacate la cursul de prim ajutor nu am asistat :( ... greseala mea sau ghinionul meu.


Posted By: aburilus
Date Posted: 12/Iunie/2009 at 00:30
Nici macar anuntul salvarii nu era....era vb de cea mai apropiata UNITATE SANITARA....ceea ce nu inseamna salvare

Chestia aia cu memorie fotografica si cuvinte cheie imi suna nasol. Imi suna ca te grabesti, imi suna ca daca vezi o anumita formulare crezi ca stii si raspunsul si, asa cum am mai zis, un singur cuvant poate face diferenta.
Dovada ca stilul de abordare nu este tocmai cel bun este intrebarea de mai sus.

Si ghinion si greseala pt ca primul ajutor nu se regaseste in codul rutier si singurul loc in care poti invata cate ceva este scoala.
De fapt deocamdata doar greseala. Ghinion doar daca iti cad intrebari din el sau si mai mult daca o intrebare de prim ajutor o sa faca diferenta dintre respins si admis.

In legatura cu intrebarile cu prioritatile in rampa/panta, cred ca n-ai fost tu atent. Daca totusi mai gasesti vreuna care crezi ca nu e ok, da un print screen.
De altfel, in topicul asta http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=353" rel="no follow - http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=353 o sa gasesti discutii despre intrebarile de pe incepator.ro. Acolo gasesti si explicatii la unele intrebari care unora li s-au parut gresite


Posted By: bgd84
Date Posted: 12/Iunie/2009 at 16:30
cum sa sara motorul in aer??LOLLOL
hai ca esti amuzant


Posted By: aburilus
Date Posted: 12/Iunie/2009 at 16:47
Nu motorul, masina
A inteles el ce-am vrut sa zic


Posted By: dan1972
Date Posted: 20/Iunie/2009 at 08:48

o chestie misto: faci cum zice in raspunsul corect, adica scoti accidentatii din masina si ups, unul avea o problema si a ramas paralizat pt ca l-ai scos. Toata lumea iti sare in cap: nu stiai domne ca nu trebuia sa-l misti?



-------------
http://camionagiu.blogspot.com" rel="no follow - ► Blog
http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=1645&PID=33672#33672" rel="no follow - ► Perfectionare


Posted By: Marius
Date Posted: 20/Iunie/2009 at 12:51
Originally posted by dan1972

o chestie misto: faci cum zice in raspunsul corect, adica scoti accidentatii din masina si ups, unul avea o problema si a ramas paralizat pt ca l-ai scos. Toata lumea iti sare in cap: nu stiai domne ca nu trebuia sa-l misti?


Pai hai sa-i lasam sa moara in masina, eventual una in flacari, gen Porsche-le din Mamaia...


Posted By: dan1972
Date Posted: 20/Iunie/2009 at 20:26
nici asa. ma gandeam ca e delicata situatia si e cu dus-intors treaba asta.

-------------
http://camionagiu.blogspot.com" rel="no follow - ► Blog
http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=1645&PID=33672#33672" rel="no follow - ► Perfectionare


Posted By: binevoitoru'
Date Posted: 06/August/2009 at 16:01
Originally posted by dan1972

o chestie misto: faci cum zice in raspunsul corect, adica scoti accidentatii din masina si ups, unul avea o problema si a ramas paralizat pt ca l-ai scos. Toata lumea iti sare in cap: nu stiai domne ca nu trebuia sa-l misti?

 
nu'ti sare in cap! te da in judecata!! si atunci ai cam ... imbulinat'o !!!


Posted By: binevoitoru'
Date Posted: 06/August/2009 at 16:16
Originally posted by lacra2110

Intrebarile de aici sunt corecte 100% din punct de vedere al legislatiei.
Legislatia este neclara la acest capitol.
In acest forum am mai dat explicatii pe tema asta.
Nu conteaza cate benzi. Atunci cand trecerea vehiculelor unul pe langa celalalt este imposibila sau periculoasa (asa zice legea) avem 2 tipuri de situatii:
1. acordarea de prioritate (adica unul OPRESTE si celalalt trece) si atunci cel care urca are prioritate fata de cel care coboara
2. atunci cand unul tb sa DEA INAPOI (ceea ce nu inseamna prioritate - vezi definitia prioritatii) atunci se aplicacel usor da inapoi si trece cel greu etc. si da inapoi cel care urca si trece cel care coboara.
Daca nu e clar, astept intrebari!
"profesore" te tzii de glume??? cum adica "Intrebarile de aici sunt corecte 100%"??? e vraishte prin intrebarile astea !! uita'te la exemplele date de ramadri .
cum asha: "Legislatia este neclara la acest capitol"? sau "Nu conteaza cate benzi"?
e foarte clar:
ART. 127(1)  se refera la drumurile publice inguste si/sau cu declivitate, unde trecerea vehiculelor care circula din sensuri opuse, unele pe langa altele, este imposibila sau periculoasa" si atunci cel care urca ii cedeaza trecerea (mergand cu spatele) celui care coboara, iar
ART. 135 Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere cand se circula in panta fata de cel care urca, daca pe sensul de mers al celui care urca se afla un obstacol imobil. In aceasta situatie manevra nu este considerata depasire in sensul prevederilor art. 120 lit. j);
In cazul prezentat de ramadri, e evident ca intrebarea este pusa gresit, e incompleta


Posted By: tomi_ms
Date Posted: 07/August/2009 at 00:29
@binevoitoru'
(1. cand te adresezi unei profesoare, incearca sa pastrezi un ton civilizat, indiferent ca esti sau nu de acord cu ceea ce a spus. Si poate ca te intelegem o idee mai bine daca renunti la "ortografia" de messenger/irc.)

2. Dupa cum s-a mai spus (si daca ti-a zis un profesor ai fi putut sa crezi, sau macar sa verifici), art 127 nu se incadreaza la regulile privind prioritatea ci, daca te uiti mai atent in textul regulamentului, il gasesti la "reguli referitoare la manevre". Pe de alta parte daca nu exista un obstacol in calea celui care urca, nu se mai pune problema prioritatii, pentru ca masinile trec simultan. Prin urmare, intrebarea este cat se poate de corecta si suficient de completa. Intr-adevar contine doar strictul necesar, dar din punctul de vedere al legislatiei e corecta.

editat ulterior: sa reiau altfel ce am zis mai sus. Afirmatia din intrebare era ca autovehiculul care urca o panta (ma rog, rampa) are prioritate fata de cea care coboara. In cazul in care una din masini trebuie sa efectueze manevra de mers inapoi pentru a permite trecerea celeilalte, nu este vorba de acordare de prioritate, ci de efectuarea unei manevre reglementate prin lege. Deci de prioritate putem vorbi numai in cazul in care autovehiculul care urca intalneste un obstacol imobil. Daca nu exista obstacol, nu mai e nevoie ca cealalta masina sa-i acorde prioritate, pentru ca pot trece ambele. Din moment ce se pune problema prioritatii, se subintelege ca obstacolul exista.


Posted By: simbia
Date Posted: 07/August/2009 at 08:07

Baieti, pe mine personal m-ati cam bagat in ceata cu articolele din legislatie.Eu am invatat foarte simplu (la orele de legislatie rutiera):

-in cazul a doua vehicule de aceeasi categorie, care circula pe un drum in panta, vechiculul care coboara are prioritate, cu exceptia cazului in care pe sensul de mers al vehiculului care urca este un obstacol, in acest caz vehiculul care coboara isi pierde prioritatea si este obligat sa execute manevra de mers inapoi.
Nu-i asa ca este simplu?Spuneti-mi daca am dreptate?
 
2 intrebari de ex. care confirma ceea ce am spus mai sus:
 
Cum se procedeaza pe poriunile drumului public care urca sau coboara, in cazul a 2 vehicule de aceeasi categorie, daca trecerea unuia pe langa celalalt este imposibila sau periculoasa?
a. vehiculele care urca au prioritate fata de cele care coboara
b.vehiculele care urca au obligatia de a efectua manevra de mers inapoi
c.nu este prevazut de lege
rasp. corect b., de unde rezulta concluzia: vehiculele care coboara au prioritate in panta (rampa)
 
 
Care dintre vehicule NU are prioritate de trecere?
a.vehiculele care se pun in miscare fata de cele care circula pe drumul public
b.vehiculul care coboara o panta, fata de vehiculul care urca, daca sunt de aceeasi categorie
c.vehiculele care executa virajul spre stanga, fata de cele care circula din sens opus.
rasp.corect a si c.De unde trag concluzia logica, b nefiind raspuns corect pentru aceasta intrebare este raspuns corect pentru opusul intrebarii, adica forma afirmativa"Care din vehicule AU prioritate de trecere?".
 
Mie sincer mi s-a parut ca v-ati pierdut in detalii, iar mai simplu de atat nu cred ca se poate.
 


Posted By: binevoitoru'
Date Posted: 07/August/2009 at 09:39
"autovehiculul care urca o panta (ma rog, rampa)" - LIMBA ROMANA NU ESTE FACULTATIVA!!!
PÁNTĂ s.f. 1. porțiune din traseul unei șosele pe care vehiculele circulă coborând.
RÁMPĂ s.f. 1. Porțiune din traseul unei șosele pe care vehiculele circulă urcând.


Posted By: binevoitoru'
Date Posted: 07/August/2009 at 09:59
@tomi_ms
1. ce consideri necivilizat in tonul meu?
2. zici: "art 127 nu se incadreaza la regulile privind prioritatea" !!
prietene, daca art 127 iti spune sa te dai la o parte (prin manevra de mers inapoi) din fata celui care coboara, nu inseamna ca ii acorzi prioritate de trecere? iti reamintesc definitia din ordonantza 195: "Art.6. - În sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul înteles: 1. acordare a prioritatii – obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea îi obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca"

 


Posted By: binevoitoru'
Date Posted: 07/August/2009 at 10:19
@simbia
a doua intrebare e incompleta, deci nu se poate da un raspuns sigur corect


Posted By: simbia
Date Posted: 07/August/2009 at 10:36
@binevoitoru'
Chiar ma intrebam de mine cand te iei...Winkglumeam, asa am gasit intrebarea in carte, nu stiu ce-i mai lipseste, poate ne mai lamuresti tu, mie mi se pare completa, adica am inteles despre ce este vorba.


Posted By: tomi_ms
Date Posted: 07/August/2009 at 12:10
Stiu foarte bine ce inseamna rampa si panta, tocmai de aceea am scris asa, pentru ca in intrebare apare "panta", dar cand urcam avem rampa. (bine, probabil s-a scris "panta" cu sensul mai general, de drum in urcare sau coborare, dat fiind ca una din masini coboara, si asta exclude folosirea termenului de rampa, pe cand "panta" e mai acceptabil cu sens general), deci am vrut sa reproduc cat mai fidel intrebarea semnaland in acelasi timp ca stiu care e diferenta, ca sa previn exact comentariile de genul celui postat de tine.
Originally posted by binevoitoru'


2. zici: "art 127 nu se incadreaza la regulile privind prioritatea" !!
prietene, daca art 127 iti spune sa te dai la o parte (prin manevra de mers inapoi) din fata celui care coboara, nu inseamna ca ii acorzi prioritate de trecere? iti reamintesc definitia din ordonantza 195: "Art.6. - În sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul înteles: 1. acordare a prioritatii – obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea îi obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca"


Felicitari, tocmai te-ai contrazis! Daca mai citesti odata, iti dai seama ca mersul cu spatele nu face parte din acordarea prioritatii, ci este o manevra care intr-un caz specific (si destul de rar) trebuie efectuata, conform Regulamentului. Practic tu cand acorzi prioritate, ori te opresti ori nu te pui in miscare.
Practic in situatia reglementata de art 127, cele doua vehicule s-au intalnit si ambele au fost nevoite sa opreasca. Deci din start nu se potriveste cu definitia citata de tine. Regula aceasta are scopul de a evita certurile in legatura cu cine trebuie sa dea cu spatele.


Posted By: binevoitoru'
Date Posted: 07/August/2009 at 19:14
tomi_ms nu fi rautacios!! nu te face ca nu pricepi!!
"de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea îi obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca", adica sa nu stai pe loc!! adica sa faci manevre care sa nu'i faca pe cei cu prioritate sa opreasaca!! deci sa te dai la o parte din fatza lor!! Dead capisci???


Posted By: Bobses
Date Posted: 07/August/2009 at 21:41
Oameni buni, de ce vă certați? Chiar n-are rost... Nimeni nu s-a născut învățat și nimeni nu le știe pe toate.
Cînd le povestesc elevilor mei despre pantă și rampă (ei deja știu despre declivități de cînd am vorbit despre drumul public)  le zic următoarele:

Pantele se coboară obligatoriu cu frîna de motor (pentru evitarea suprasolicitării frînei de serviciu care poate deveni ineficientă).

În pantă și rampă (de-a lungul lor) singura manevră interzisă este staționarea.

În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pantă sau rampă, roțile vor fi bracate (orientate spre bordură).

În cazul în care drumul se îngustează și nu pot circula simultan 2 vehicule care se apropie din sensuri opuse, ne vom confrunta cu următoarele situații:

a. prioritatea pe sectorul de drum îngustat este reglementată prin indicatoare, iar conducătorii celor 2 vehicule vor respecta semnificația acestora;

b. în cazul în care pe sensul de mers al conducătorului care urcă apare un obstacol care presupune trecerea pe celălalt sens, conducătorul vehiculului respectiv va ocoli obstacolul, continuîndu-și deplasarea.

c. în cazul în care conducătorii celor două vehicule au ajuns simultan în zona de îngustare a drumului iar unul dintre ei trebuie să execute o manevră de mers înapoi, această sarcină revine:

- conducătorului unui vehicul la întîlnirea unui ansamblu de vehicule (remorci);

- conducătorului unui vehicul ușor la întîlnirea cu un vehicul greu;

- conducătorului unui vehicul de transport marfă la întîlnirea cu un vehicul de transport public de persoane;

- conducătorului vehiculului care urcă la întîlnirea cu un vehicul de aceeași categorie care coboară, cu excepția cazului cînd este mai ușor și există condiții pentru cel care coboară să execute această manevră, mai ales atunci cînd se află aproape de un refugiu.


Și cu asta toți s-au lămurit referitor la subiectul în cauză.





-------------
http://www.soferulamator.ro" rel="no follow - Ajutor pentru viitorii soferi


Posted By: vasis
Date Posted: 07/August/2009 at 22:41

Pantele se coboară obligatoriu cu frîna de motor (pentru evitarea suprasolicitării frînei de serviciu care poate deveni ineficientă).

 

Coborarea cu frana de motor este de preferat pentru siguranta dar sa nu credeti ca in acest caz totul este perfect, dimpotriva cel mai solicitat este ambreiajul.



Posted By: tomi_ms
Date Posted: 07/August/2009 at 23:04
@ vasis, din cate stiu, ambreiajul nu este solicitat mai tare la folosirea franei de motor decat, sa zicem, la urcarea aceluisasi deal.

@ Bobses
Va multumim, cred ca la inceput s-a clarificat  deja cum se procedeaza in aceste situatii, acum problema in legatura cu care ne certam e daca la intrebarea citata pe pagina anterioara: Nu are prioritate de trecere: c.) un vehicul care urca o panta fata de cel care coboara (raspuns gresit) varianta de raspuns este suficient de completa sau nu. Eu incerc sa argumentez de ce mi se pare corecta, iar "binevoitoru' " sustine in continuare ca este incompleta.
Din ceea ce ati scris am inteles ca sunteti profesor de legislatie sau instructor. Ce parere aveti despre aceasta intrebare?


Posted By: Bobses
Date Posted: 08/August/2009 at 10:13
Aha, înseamnă că am citit eu în diagonală. :)
Din cîte am înțeles la recitirea topicului, te referi la prima întrebare de pe prima pagină din postul lui ramadri.
Punctul meu de vedere: legea este cam ambiguă (nu numai în cazul ăsta...).
Dacă ne referim strict la acordarea priorității, atunci judecăm întrebarea după art. 135 lit. e din Regulament, ignorînd art. 127 care, după cum spui și tu, nu face parte din acordarea priorității ci din reguli referitoare la manevre. Art. 127 pct. 2 se referă concret la darea înapoi a unui vehicul, pe cînd, cf. art. 135 lit. e, trebuie să oprim (de regulă) sau să reducem viteza pentru a acorda prioritate.

Edit: nu-mi place să mi se vorbească la persoana a doua plural pe un forum. :) Pune din start o barieră între participanții la discuții. ;)


-------------
http://www.soferulamator.ro" rel="no follow - Ajutor pentru viitorii soferi


Posted By: lacra2110
Date Posted: 09/August/2009 at 01:27
@binevoitoru'
Peste partea cu limba romana voi trece usor datorita faptului ca toti am fost tineri si nestiutori.
Despre intrebarea in cauza putem ramane fiecare la parerea proprie. Aici pe forum incercam sa dam o "mana" de ajutor celor care incearca sa obtina permisul sau au diferite nelamuriri.
Avand in vedere ca noi avem permis in buzunar, nu ne deranjeaza faptul ca nu putem convinge pe toata lumea ca avem dreptate.
Importan este sa promovezi examenul.

-------------
http://www.scoala-de-soferi-brasov.ro" rel="no follow - Lacramioara


Posted By: Bobses
Date Posted: 09/August/2009 at 11:30
Originally posted by lacra2110


Important este sa promovezi examenul.

Nu sînt în totalitate de acord cu asta. După mine, important e ca omul să rămînă cu ceva în cap, să înțeleagă teoria, să aplice cum trebuie teoria în practică, astfel încît să fie un șofer corect, chiar dacă pt. asta pică de 2-3 ori examenul. 
Mulți au permis, dar merg ca cizmele. Pentru susținerea celor spuse de mine, dau exemplu pe cei care au "promovat" examenul în Argeș: cred că ai văzut la TV că, pe lîngă faptul că erau analfabeți, nici măcar semnificația indicatoarelor rutiere nu o cunoșteau. Repet, ăștia nu-s șoferi în adevăratul sens al cuvîntului, dar au permis în urma "promovării" unui examen.


-------------
http://www.soferulamator.ro" rel="no follow - Ajutor pentru viitorii soferi


Posted By: alexbv3000
Date Posted: 09/August/2009 at 15:39
Originally posted by Bobses

Originally posted by lacra2110


Important este sa promovezi examenul.

Nu sînt în totalitate de acord cu asta. După mine, important e ca omul să rămînă cu ceva în cap, să înțeleagă teoria, să aplice cum trebuie teoria în practică, astfel încît să fie un șofer corect, chiar dacă pt. asta pică de 2-3 ori examenul. 
Mulți au permis, dar merg ca cizmele. Pentru susținerea celor spuse de mine, dau exemplu pe cei care au "promovat" examenul în Argeș: cred că ai văzut la TV că, pe lîngă faptul că erau analfabeți, nici măcar semnificația indicatoarelor rutiere nu o cunoșteau. Repet, ăștia nu-s șoferi în adevăratul sens al cuvîntului, dar au permis în urma "promovării" unui examen.


+1


-------------
http://img534.imageshack.us/i/userbarfcbrasov.gif/" rel="no follow">

DOMNU' BOC, RAD BULGARII DE CRIZA NOASTRA


Posted By: aburilus
Date Posted: 09/August/2009 at 15:58
Originally posted by Bobses

Originally posted by lacra2110


Important este sa promovezi examenul.

Nu sînt în totalitate de acord cu asta. După mine, important e ca omul să rămînă cu ceva în cap, să înțeleagă teoria, să aplice cum trebuie teoria în practică, astfel încît să fie un șofer corect, chiar dacă pt. asta pică de 2-3 ori examenul. 
Mulți au permis, dar merg ca cizmele. Pentru susținerea celor spuse de mine, dau exemplu pe cei care au "promovat" examenul în Argeș: cred că ai văzut la TV că, pe lîngă faptul că erau analfabeți, nici măcar semnificația indicatoarelor rutiere nu o cunoșteau. Repet, ăștia nu-s șoferi în adevăratul sens al cuvîntului, dar au permis în urma "promovării" unui examen.


Si eu sunt de acord cu tine dar ai dat un exemplu prost.
Aia n-au trecut nici pe la scoala nici pe la sala de examen.


-------------
6 octombrie 2010 - o zi magica
21 iulie 2009 - one big f*u*c*k*i*n*g day :)


Posted By: lacra2110
Date Posted: 09/August/2009 at 16:58
Nu sariti toti pe mine ca am doar 1,5m.
E clar ca si mie mi-ar place sa am parteneri de trafic bine pregatiti teoretic si practic.
Dar asta nu inseamna ca am sa ma straduiesc sa invat pe cei care trateaza sfaturile cu ........ am scris si apoi am sters din respect pt ceilalti cititori ai topicului.
Deci: mesajul era dedicat colegului "binevoitoru'"

-------------
http://www.scoala-de-soferi-brasov.ro" rel="no follow - Lacramioara


Posted By: binevoitoru'
Date Posted: 11/August/2009 at 08:29
"Dar asta nu inseamna ca am sa ma straduiesc sa invat pe cei care trateaza sfaturile cu ........ am scris si apoi am sters din respect pt ceilalti cititori ai topicului.
Deci: mesajul era dedicat colegului "binevoitoru'" " - asta'i jignire pe fatza!! si nu ai pe ce sa te bazezi !!
multa lume pe aici arata ca intrebarile din chestionare sunt intr-un anumit procent gresite. legislatia rutiera contine greseli (e f.ushor de dovedit) iar despre folosirea limbii romane ce sa mai zicem? recunosti si singur/a: "Peste partea cu limba romana voi trece usor datorita faptului ca toti am fost tineri si nestiutori" altfel cum sa explicam "mi-ar place sa am "?? mie mi'ar PLACEA sa fim mai atenti ce spunem.


Posted By: victor2007
Date Posted: 11/August/2009 at 10:34
Suntem satui de anonimi dinastia care dau lectii de gramatica aici.

-------------
"Zambeste, maine va fi mai rau!" http://www.instructorautobrasov.blogspot.com" rel="no follow - http://www.instructorautobrasov.blogspot.com


Posted By: Marius
Date Posted: 11/August/2009 at 21:02
Propun sa ne oprim aici... Topicul asta devine un topic al atacurilor pesonale, iar chestia asta nu va folosi cuiva...
 
De foarte multe mesaje nu mai are legatura cu subiectul initial...


Posted By: lacra2110
Date Posted: 11/August/2009 at 23:20
Stiu eu ca unii au posibilitatea inchiderii topicului.

Avand in vedere ca nu pot sustine conversatii cu "tz" si nu pot raspunde la apelativul "prietene'", ma duc sa-i ajut sa promoveze sala pe cei care chiar vor o mana de ajutor.

Promit sa nu mai raspund la intrebari neintrebata.


-------------
http://www.scoala-de-soferi-brasov.ro" rel="no follow - Lacramioara


Posted By: tomi_ms
Date Posted: 12/August/2009 at 23:17
Originally posted by lacra2110

Stiu eu ca unii au posibilitatea inchiderii topicului.


Nu stiu daca inchiderea ar fi cea mai buna idee, pentru ca unii mai pot avea nevoie de clarificari pe tema asta. Mai bine facem un pic de curatenie in discutie, pastrand doar ceea ce se refera strict la subiect. Pot sa dedic ceva timp acestei "operatiuni", dar mai intai sa vedem daca Marius e de acord.



Posted By: robbys
Date Posted: 13/August/2009 at 08:17
Originally posted by lacra2110

Stiu eu ca unii au posibilitatea inchiderii topicului.

Avand in vedere ca nu pot sustine conversatii cu "tz" si nu pot raspunde la apelativul "prietene'", ma duc sa-i ajut sa promoveze sala pe cei care chiar vor o mana de ajutor.

Promit sa nu mai raspund la intrebari neintrebata.
Nu face asta! Ai ajutat o multime de oameni pe aici si trebuie s-o mai faci. Nu te lasa provocata, daca nu pt tine macar pt cei care te iubesc si te respecta!


Posted By: Irmutza
Date Posted: 13/August/2009 at 19:55
Originally posted by lacra2110



Avand in vedere ca nu pot sustine conversatii cu "tz" si nu pot raspunde la apelativul "prietene'", ma duc sa-i ajut sa promoveze sala pe cei care chiar vor o mana de ajutor.

Promit sa nu mai raspund la intrebari neintrebata.


Cred ca glumeai, nu?!ConfusedTe inteleg, dar si  aici o gramada de oameni chiar vor o mana de ajutor, stii si tu....Hug


-------------


Posted By: lacra2110
Date Posted: 15/August/2009 at 18:48
Accentuand faptul ca legea este total neclara si ambigua la acest capitol, o sa incerc sa sintetizez cum ar trebui vazute lucrurile pe LITERA legii: (adica sa poti obine raspunsul corect!)

Aici e vorba de prioritate=reduci viteza sau opresti.
Art. 135. - Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere :când circulă în pantă față de cel care urcă

Aici e vorba de mers inapoi.
Art. 127: .......În cazul vehiculelor de aceeași categorie, obligația de a efectua o manevră de mers înapoi revine conducătorului care urcă

Asta nu inseamna ca in traficul de fiecare zi poti aplica aceste articole.
Ca sa puna cireasa pe tort, legiuitorul continua: "...cu excepția cazului când este mai ușor și există condiții pentru conducătorul care coboară să execute această manevră, mai ales atunci când se află aproape de un refugiu. " Deci nu incercati sa intelegeti ce a fost in mintea lor.

-------------
http://www.scoala-de-soferi-brasov.ro" rel="no follow - Lacramioara


Posted By: bb_girl
Date Posted: 15/Februarie/2011 at 16:00
Originally posted by ramadri

Am sesizat repetita... si ceva suna in capul meu... insa m-a imbiat ideea cu anuntatul salvarii... mi-am zis domle trebuie sa o fac si pe aia.... insa ai dreptate nu am sesizat cuvantul cheie in intrebare... "primele" ... masuri. Cu asta s-au scos

Scoala o termin saptamana viitoare, de facut am facut chestionare de am ajuns nici sa nu mai citesc intrebare si nici raspunsul... mi-am format ochiul pe cuvinte cheie ... si deja stiu ca raspunsul e a sau b (le-am invatat fotografic, din cauza ca tind sa gasesc cate un site si sa tot fac intrebarile de acolo pana trec prin toata baza lor de date).
Din pacate la cursul de prim ajutor nu am asistat :( ... greseala mea sau ghinionul meu.
Stiu ca ai scris mesajul asta acum mult timp, dar tu pe ce site/program faci intrebarile? N-am mai vazut varianta aia cu intrebarile notate cu nu stiu ce ID...


Posted By: aburilus
Date Posted: 15/Februarie/2011 at 16:16
ramadri sigur n-o sa-ti raspunda dar o fac eu
Raspunsul: de aici de pe site
http://www.incepator.ro/pre_chestionare_auto.asp


-------------
6 octombrie 2010 - o zi magica
21 iulie 2009 - one big f*u*c*k*i*n*g day :)


Posted By: Bobses
Date Posted: 15/Februarie/2011 at 17:19
Fă chestionarele de pe site-ul oficial al Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor:

http://www.drpciv.ro/" rel="no follow - http://www.drpciv.ro/

Îți faci cont și apoi te descurci.

-------------
http://www.soferulamator.ro" rel="no follow - Ajutor pentru viitorii soferi



Print Page | Close Window