Incepator.ro
  Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Practica
 Incepator - Forum : General : Practica
Message Icon Topic: ce fac cand iau virajele?: Post Reply Post New Topic
Page  of 4 Next >>
Author Message
Ad3linutsa
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 14/Iulie/2009
Location: PH
Online Status: Offline
Posts: 4
Quote Ad3linutsa Replybullet Topic: ce fac cand iau virajele?:
    Posted: 14/Iulie/2009 at 15:28
Cry am 10 ore pana acum! azi am fc o mare boacana am accelerat in viraj...oprisem la stop , i-am dat treapta1 si dupa am accelerat..si mi-a zis instructoru:k unde ma cred aici ..la raliuri? e cineva dragut s-mi zica si mie cum s iau virajele corect? spre exemplu daca plec cu  treapta 1?ce tre s tin apasat in viraj..ambreiajul si frana?si dupa ce redresez volanu s accelerez? dar cand o iau cu viteza a a2?
IP IP Logged
Verne
Newbie
Newbie


Joined: 19/Iunie/2009
Location: PH
Online Status: Offline
Posts: 16
Quote Verne Replybullet Posted: 14/Iulie/2009 at 16:13
Buna ! Poi eu nu stiu ce sa iti zic pentru ca nu am facut decat o sedinta si sunt la fel de incepator ca tine... vad ca si u esti din PH... bafta !
IP IP Logged
Ameriknu
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 29/Aprilie/2009
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 947
Quote Ameriknu Replybullet Posted: 14/Iulie/2009 at 18:12
Depinde de situatie si de tipul virajului.
Daca pleci de la Stop/Cedeaza trecerea si iei viraj stanga/dreapta, atunci pleci cu treapta 1 incet, daca reusesti sa schimbi in timp ce virezi, dai 2, daca nu, dupa ce intri in linie dreapta.
Daca intri in intersectie la culoarea verde a semaforului si virezi dreapta, reduci viteza pana pe la 20km/h, bagi in treapta 2, dai drumul usor la ambreiaj cu acceleratie fina si te uiti bine daca e trecere de pietoni sau nu, iar daca este trecere, cum este, semaforizata sau nu, iar daca este semaforizata, ce culoare are semaforul la pietoni ca sa stii daca le dai prioritate sau nu.
Daca virezi stanga intr-o intersectie semaforizata, mergi pe banda de langa axul drumului pana treci de centrul imaginar si opresti. Astepti sa se faca spatiu sa treci si bagi in treapta 1, dai drumul usor la ambreiaj concomitent cu o acceleratie fina si dupa 5 metri bagi treapta 2.
Sper ca am fost destul de explicit si la subiect.
IP IP Logged
Ad3linutsa
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 14/Iulie/2009
Location: PH
Online Status: Offline
Posts: 4
Quote Ad3linutsa Replybullet Posted: 14/Iulie/2009 at 19:44
MS MULT AMERICANUSmile
IP IP Logged
Fane Sapaliga
Newbie
Newbie


Joined: 16/Aprilie/2009
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 16
Quote Fane Sapaliga Replybullet Posted: 15/Iulie/2009 at 22:53
Trebuie sa inveti sa tii masina din ambreiaj...sa simti momentul in care cupleaza 
IP IP Logged
tomi_ms
Moderator Group
Moderator Group


Joined: 08/Iulie/2006
Location: MS
Online Status: Offline
Posts: 563
Quote tomi_ms Replybullet Posted: 16/Iulie/2009 at 16:53
Nu stiu exact ce nu i-a placut instructorului tau. Totusi cred ca problema a fost ca te concentrai pe viraj si ai uitat piciorul in acceleratie, ajungand la o viteza/turatie la care ar fi trebuit de mult sa-i dai a doua, si de asta s-a suparat.
Cu timpul vei putea sa iei virajele cu o singura mana si sa schimbi viteza intre timp, dar pana atunci:
-la orice manevra, fie ea viraj, trecere printr-un loc ingust, etc, care nu iti permite sa schimbi viteza, obisuieste-te sa nu accelerezi tot mai tare ci sa mentii, cu ajutorul acceleratiei, o viteza stabila (in treapta 1 sa zicem 10-15 la ora), urmand ca atunci cand greul a trecut, sa accelerezi mai departe pana cand trebuie sa schimbi viteza (20-25 km/h in functie de masina).
-Virajele, in general, e bine sa le iei pe frana de motor (in treapta de viteza potrivita iei piciorul de pe acceleratie, eventual franezi usor daca e nevoie, si virezi fara sa calci ambreiajul) iar cand incepi sa redresezi volanul, incepi  sa si accelerezi usor. Bineinteles, cand virajul e in rampa (urcare) trebuie sa accelerezi mai repede, in functie de inclinare, sa nu se opreasca masina. De obicei nu se recomanda sa intri in viraj cu ambreiajul apasat sau cu schimbatorul scos din viteza, pentru ca pericolul de a derapa este mai mare, mai ales pe drum alunecos, pietris, noroi, etc.
Sa luam pe rand cateva posibilitati pentru virajul imediat dupa plecare:
1. Daca virajul este atat de aproape de locul unde ai fost oprita (semafor, etc) sau traficul e atat de lent incat nu poti schimba in viteza a 2-a inainte de viraj, atunci dupa plecare nu accelerezi pana la capat in a 1-a, ci mentii o viteza stabila, dupa cum am spus la inceput, urmand ca atunci cand ai iesit din viraj sa accelerezi mai departe si sa schimbi viteza.
2. Daca poti sa-i dai treapta a 2-a inainte de viraj, si poti sa iei virajul cu viteza respectiva (20-30km/h), atunci schimbi viteza (eliberezi ambreiajul, etc) si in viraj accelerezi foarte-foarte usor, aproape deloc, doar cat sa nu se opreasca motorul, si dupa ce ai redresat volanul accelerezi mai departe.
2b. daca inainte de viraj i-ai dat a 2-a si ai prins o viteza mai mare decat cea potrivita pentru viraj, iei piciorul de pe acceleratie si eventual franezi usor, fara a calca ambreiajul, pana cand ajungi la viteza la care ai schimba dintr-a 1-a in a 2-a (aprox. 20 km/h), urmand ca de acolo sa faci ce am spus la punctul 2.

Scuze pentru mesajul lung, sper ca se intelege ceva din ce am vrut sa zic.


Edited by tomi_ms - 16/Iulie/2009 at 17:28
IP IP Logged
sasha
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 13/Iulie/2009
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 208
Quote sasha Replybullet Posted: 16/Iulie/2009 at 23:48
Buna. Iti citez cate ceva din suportul de curs primit de la scoala:
Pentru efectuarea virajului la dreapta trebuie parcursi urmatorii pasi:
1. Preselectia (aproximativ 200 - 100 m fata de intersectie): in cadrul acestei etape daca nu ne aflam pe banda de langa bordura din dreapta adica banda 1 trebuie sa semalizam dreapta, sa ne asiguram si sa ne incadram pe banda de langa bordura din dreapta;
2. Reducerea vitezei si trecerea in treapta a - II - a de viteza si semnalizarea schimbarii directiei de mers catre dreapta (intre 100 - 50 m fata de intersectie): in cadrul acestei etape se reduce foarte mult viteza, se ridica piciorul de pe pedala de acceleratie si se apasa pedala de fran, iar cand viteza a scazut foarte mult (aprox 15-20 km/h) se apasa pedala de ambreiaj si se cupleaza schimbatorul in treapta a - II - a de viteza.
Daca semnalul luminos este de culoare rosie sau galbena al semaforului nu este nevoie sa reducem foarte mult viteza si sa trecem in treapta a - II - a ci trebuie sa reducem progresiv viteza si sa oprim inainte de marcajul de oprire sau in lipsa acestuia inainte de semafor.
3. Stabilirea ordinii de trecere prin intersectie (intre 50 - 20 m fata de intersectie): inainte de a patrunde in intersectie trebuie sa identificam daca drumul pe care rulam este drumu cu prioritate sau fara prioritate. Pentru aceasta trebuie sa observam mijloacele de semnalizare rutiera care ni se adreseaza, amplasate de regula pe partea dreapta a drumului pe sensul de mers.
4. Reducerea foarte mult a vitezei aproximativ 10 m fata de intersectie: aceasta reducere se face prin apasarea pedalei de ambreiaj si apasarea usoara a pedalei de frana pana cand se reduce viteza foarte mult, maneta schimbatorului de viteze ramanand in treapta a - II - a de viteze. Dupa ce s-a redus viteza dar autovehiculul nu s-a oprit, pentru a continua deplasarea trebuie sa se procedeze la fel ca in cazul mersului foarte incet cu exceptia faptului ca maneta schimbatorului de viteze ramane in treapta a - II - a (se ridica piciorul de pe pedala de frana, se apasa pedala de acceleratie pana se obtine o turatie corespunzatoare de 1200-1500 rotatii pe minut si apoi se ridica pedala de ambreiaj pana in punctul de cuplare al ambreiajului, viteza foarte redusa mentinandu-se prin jonglarea cu ambreiajul in jurul punctului de lucru.
5. Asezarea autovehiculului tangential pe coltul intersectiei concomitent cu asigurarea finala si efectuarea propriu-zisa a virajului: inainte de a patrunde in intersectie trebuie sa se roteasca usor volanul spre dreapta pentru a aseza autovehiculul tangential pe coltul intersectiei, moment in care trebuie sa se intoarca capul spre stanga pentru a efectua asigurarea finala. Cand stalpul din dreapta al parbrizului ajunge in dreptul coltului intersectiei, se continua rotirea volanului spre dreapta, printr-o miscare continua, se priveste in partea dreapta pentru a se asigura (pietoni care traverseaza), iar cand autovehiculul se aproprie de noua directie de mers se incepe redresarea volanului.
 
IP IP Logged
exercitii
Instructor
Instructor


Joined: 02/Ianuarie/2007
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 728
Quote exercitii Replybullet Posted: 17/Iulie/2009 at 00:40
Originally posted by Ad3linutsa

. . .
e cineva dragut s-mi zica si mie cum s iau virajele corect?
. . .

Cei care deprind conducerea trebuie să știe niște reguli generale despre viraj. Apoi trebuie să țină seama de unele particularități.
S-a răspuns bine aici, după mine, dar sunt nemulțumit din alte motive:
- De ce instructorul nu a tras pe dreapta și nu a explicat elevului ce are de făcut la executarea virajului?
- De ce nu știa elevul încă de la exercițiile la poligon ce avea de făcut?
Deja s-a discutat aici subiectul (întâlnit pe forum de multe ori în discuții). Nu s-a spus însă acum, la acest topic, ceea ce trebuie generalizat pentru exercițiile în viraj.
Un exemplu este ideea că pe parcursul virajului nu se frânează. Nu totdeauna este periculos dar totdeauna este inconfortabil pentru călători. Nici nu se accelerează în curbă mai mult decât cere propulsarea cu viteză constantă.
Alt exemplu este că virajele în intersecțiile obișnuite - nu vorbim acum de alte intersecți degajate - se execută de către elev numai în trepta 1-a. Este greu de ținut minte și de respectat această obișnuință?
Fiind șoferi nu comandăm autoturismul la întâmplare. Și nu trebuie să ajungem să învățăm din accidente.
Ing. Ilie Ciolac
exercitii.ciolac.com: Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "
IP IP Logged
Filip2
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 19/Aprilie/2009
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 68
Quote Filip2 Replybullet Posted: 22/Iulie/2009 at 13:36
Exact, si este de evitat schimbarea treptei de viteza in timpul virajului. Eu niciodata n-am trecut din tr 1 in tr 2 in timpul virajului, abia dupa ce am ajuns in linie dreapta. Si in treapta 1, cu toate ca masina are acceleratia foarte responsiva, trebuie pastrata turatia constanta, cum a spus Domnul Inginer, sub nici o forma nu se accelereaza.
IP IP Logged
Ameriknu
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 29/Aprilie/2009
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 947
Quote Ameriknu Replybullet Posted: 22/Iulie/2009 at 14:11
Accelerarea (marirea vitezei) in curba poate avea ca urmare deraparea masinii, chiar si pe asfalt uscat.
IP IP Logged
Page  of 4 Next >>
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 
Incepator.ro