Incepator.ro
  Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  CalendarCalendar  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Noi intre noi
 Incepator - Forum : General : Noi intre noi
Message Icon Topic: Folosirea pedalelor in ordine corecta Post Reply Post New Topic
Author Message
CGeorge
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 27/Februarie/2013
Location: BZ
Online Status: Offline
Posts: 3
Quote CGeorge Replybullet Topic: Folosirea pedalelor in ordine corecta
    Posted: 27/Februarie/2013 at 07:27
Salutari !

Am cateva nelamuriri in legatura cu ordinea folosirii pedalelor.
In decembrie am reusit sa iau permisul din a-2a incercare,iar pana acum o saptamana nu am mai condus deloc.
Am un ford puma (al matusii) si nu vreau sa-i creez vreo problema..
Sa revenim la intrebari :

La virajele de 90 grade eu prima data incetinesc,calc ambreiaju introduc in treapta a doua,iar pe durata virajului tin apasat ambreiajul,eliberandu-l usor la terminarea virajului si apasand pedala de acceleratie.

Are ceva daca pe parcursul virajului tin apasat ambreiajul ?
Apasarea ambreiajului anuleaza frana de motor ?

La fel fac si la curbele foarte stranse,introduc in treapta a treia calc ambreiajul si pisc frana cat sa simt eu ca pot lua virajul fara probleme si cam pe la jumatatea curbei eliberez ambreiaju si calc aceleratia.

Pe tot parcursul scolii imi tot zicea instructorul sa apas prima data ambreiajul,de aici am capatat deprinderea asta si nu stiu daca e 100% corecta..

Astept pareri !

Multumesc mult !

IP IP Logged
UNHleaSHD
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 28/Mai/2011
Location: B
Online Status: Offline
Posts: 139
Quote UNHleaSHD Replybullet Posted: 27/Februarie/2013 at 13:04
Nu e.
06/04/12 - Cu o saptamana inainte de Vineri 13.
IP IP Logged
lacra2110
Profesor de legislatie rutiera
Profesor de legislatie rutiera
Avatar

Joined: 29/Aprilie/2008
Location: BV
Online Status: Offline
Posts: 1076
Quote lacra2110 Replybullet Posted: 01/Martie/2013 at 14:07
Originally posted by CGeorge

Salutari !Am cateva nelamuriri in legatura cu ordinea folosirii pedalelor.
..Sa revenim la intrebari :La virajele de 90 grade eu prima data incetinesc,calc ambreiaju introduc in treapta a doua,iar pe durata virajului tin apasat ambreiajul,eliberandu-l usor la terminarea virajului si apasand pedala de acceleratie. Are ceva daca pe parcursul virajului tin apasat ambreiajul ?Apasarea ambreiajului anuleaza frana de motor ?


Cand ai ambreiajul apasat, rotile sun libere, adica NU au nici o legatura cu motorul sau cutia de viteze (adica poti fi si in treapta a 5-a ca tot aia e.

La intrarea in viraj se reduce viteza (eventual dai a 2-a) iar in "varful" curbei se accelereaza pentru invingerea fortei centrifuge care tinde sa te scoata in exetriorul curbei.

ATENTIE! "a da a 2-a" inseamna INCLUSIV ridicarea ambreiajului. Pana nu ridici pedala, nu esti intr-a doua.

Frana de motor inseamna sa schimbi intr-o treapta de viteza inferioara, dar tot asa: dupa ridicarea ambreiajului. Restul este franare mecanica - cu frana.

Daca vrei, revin cu amanunte.

Edited by lacra2110 - 01/Martie/2013 at 14:07
IP IP Logged
CGeorge
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 27/Februarie/2013
Location: BZ
Online Status: Offline
Posts: 3
Quote CGeorge Replybullet Posted: 04/Martie/2013 at 15:04
Multumesc multe de raspunsuri .
Am facut mai multe drumuri cu masina,sa zicem "mai lungi" si m-am obisnuit destul de bine,zic eu,cu pedalele.
Mi-am dat seama ca nu apas degeaba ambreiaju si frana in acelasi timp,deoarece am observat ca folosesc combinatia ambreiaj frana numai atunci cand motorul nu trece de 1200 de turatii,viteza fiind foarte mica.
Iar la virajele dupa ce franez indeajuns incat sa introduc in treapta a-2a,apas ambreiajul pe tot parcursul virajului ca sa nu opresc motorul.

De exemplu' urmeaza o curba foarte "stransa",am 70 km/h in treapta 5,franez pana la 40 si bag in treapta 3.
Este gresit sa introduci,de exemplu,din treapta 5 in 3 sau din 4 in 2 ?


Edited by CGeorge - 04/Martie/2013 at 15:11
IP IP Logged
lacra2110
Profesor de legislatie rutiera
Profesor de legislatie rutiera
Avatar

Joined: 29/Aprilie/2008
Location: BV
Online Status: Offline
Posts: 1076
Quote lacra2110 Replybullet Posted: 05/Martie/2013 at 16:33
Originally posted by CGeorge


Iar la virajele dupa ce franez indeajuns incat sa introduc in treapta a-2a,apas ambreiajul pe tot parcursul virajului ca sa nu opresc motorul.


Cine ti-a spus ca moare motorul daca franezi fara sa apesi ambreiajul? Te-a mintit.

In general, cand intrebi ceva, vrei sa inveti ceva nou.
Daca stii, ....

E posibil si ca tine dar e periculos sa ai ambreiajul apasat in viraj. Cu ambreiajul apasat si frana forta centrifuga nu poate fi contracarata. In varful virajului ai nevoie de tractiune (acceleratie) ca sa invingi centrifuga si sa ramai pe banda. Este adevarat ca se simte mai bine la viteze mari. Dar compunerea fortelor din fizica de clasa a IX-a functioneaza.

Da, poti sa bagi dintr-a 5-a intr-a .... cata vrei tu.
IP IP Logged
DanielaLaura
Newbie
Newbie


Joined: 30/August/2018
Location: CJ
Online Status: Offline
Posts: 1
Quote DanielaLaura Replybullet Posted: 30/August/2018 at 10:32
Buna!

Va rog daca ma puteti ajuta si pe mine cu cateva sfaturi. Am auzit N pareri( in sensul ca unii o scot din viteza cand se apropie de sens, altii spun ca nu e ok) si as dori sa stiu cum procedati voi.





Cand va apropiati de un sens giratoriu, care este procedura care trebuie realizata?

Sa zicem ca sunt cu viteza a-IV-A, si ma apropii de sens, ridic piciorul de pe acceleratie, ma asigur, incetinesc masina, apas ambreiaj si frana, bag in a II a(sau a III a, dupa caz) si pornesc mai departe. Insa uneori, fac o greseala, in sensul ca nu cobor viteza suficient si pana la mijlocul sensului merg cu ambreiajul si frana apasate, alteori e in regula pentru ca ridic piciorul de pe frana si de pe ambreiaj incet, si accelerez incet cat sa pot lua virajul.



Nu am probleme cu semnalizarea, incadrarea, insa nu stiu cum pot scapa de obiceiul prost de a nu incetini suficient incat sa nu mai tin ambreiajul si frana.



P.S: Stiu ca daca tin ambreiajul pana in capat, masina aluneca mult mai tare.



Va rog frumos, fara rautati, as dori sa imi impartasiti modul in care procedati voi.

Multumesc! Toate cele bune!
IP IP Logged
Post Reply Post New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum

 
Incepator.ro