Print Page | Close Window

Circulatia pe linia de tramvai

Printed From: Incepator
Category: General
Forum Name: Intreaba instructorul
Forum Discription: Pentru orice intrebari catre instructor
URL: http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=1106
Printed Date: 22/Septembrie/2017 at 09:09


Topic: Circulatia pe linia de tramvai
Posted By: DRE@MER
Subject: Circulatia pe linia de tramvai
Date Posted: 09/Februarie/2008 at 11:46
Am o mare nelamurire de care ma tot lovesc. CryVa rog mult sa-mi explicati si mie!Embarrassed

O sa fac referire la Art 103 si Art 107, alin 3 din Regulament. (le recititi voi)

Acum, intrebarea mea este: (pe drumul cu cel mult  2 benzi pe sens si cu a treia de linia tramvaiului, se poate folosi aceasta banda, cu conditia de a lasa libera calea tramvaiului la paropierea acestuia) ce inseamna cel mult 2 benzi pe sens?  de aici inteleg ca pe drumul cu 1 sau 2 benzi pe sens, pot folosi linia tramvaiului.
Insa, la Art 107, alin 3, se subintelege ca in intersesctii cu o singura banda pe sens ("spatiul dintre sina din dreapta si trotuar nu permite circulatia pe 2 sau mai multe randuri") toate vehiculele vor lasa liber traseul tramvaiului.

Dupa cat vad eu, cele 2 articole se contrazic.Confused

Deci va rog mult explicati-mi si mie cele 3 cazuri: Daca un drum are
a) 1 banda pe sens
b) 2 benzi pe sens 
c) 3 sau mai multe benzi pe sens

pot circula pe linia de tramvai?

SmileSmile Astept raspunsul vostru prompt! Si va multumesc!SmileSmile



Big%20smileSi inca ceva, pentru toti barbatii la volan, fiti mai ingaduitori cu femeile si mai dati-l incolo de complex de superioritate! Astazi mi s-a intamplat ceva f urat, agresiunea verbala a unui barbat care dupa ce ca nu avea dreptate, mai avea tupeu sa si comenteze! Dar de, ce sa-i faci, se crede mai tare ca doar e barbat!
Acum, sincer m-am suparat destul de tare si simt nevoia sa impartasesc experienta asta  f nasoala.Angry Chiar va rog, instructorii si ceilalti baieti d p forum sa va dati cu parerea!
Eram in locul de parcare (sunt incepatoare) in fata blocului si incercam sa pornesc Dacia, al carui motor iarasi facea fitzesi se cam inecase. Intre timp, un domn intra pe aleea din fata blocului (care practic in afara de locurile de parcare d p margine, e drum pietonal) si stationeaza paralel cu mine , blocandu-mi astfel iesirea.
Ma dau jos si il intreb : Stati mult, ca as vrea sa ies.
La care el, f arogant : Da' ce nu ati invatat sa iesiti cu spatele? (cu pretentia ca parcase paralel k mine un pic mai in fata si cica imi lasase mie loc sa ies cu fundul) Ati luat carnetul pe relatii sexuale cu......
Bineinteles k m-am aprins ( am muncit si am invatat k lumea k sa iau carnetul si am dat chiar de 2 ori pana sa il iau, deci pana au considerat k merit) si i-am zis sa vorbeasca frumos.
Intr-un final, dupa ce si-a terminat remarca : Din cauza femeilor ca voi am dureri de cap in trafic.... a binevoit sa mute un pic masina.

Concluzia mea ar fi ca, intr-adevar, recunoastem k nu ne descurcam nemaipomenit la volan, caci pana la urma condusul nu sta natural vorbind in firea unei femei, nu suntem facute pentru asta, dar macar ne dam toata silinta sa invatam si pana la urma si voua va convine sa stiti k puteti bea la o petrecere cateva beri, k va conduce prietena la intoarcere.Wink

Nu am nimic personal impotriva barbatilor, doar a celor nesimtiti, ca cel din intamplarea de mai sus, care dupa ce ca fac o gramada de incalcari ale legislatiei rutiere (avand doar noroc k nu e prins), mai au tupeul sa faca si scandal cand stiu k sunt vinovati.

Multumesc celor care mi-au citit mica "dizertatie" si sper k data viitoare se vor gandi si ei sa fie mai dragutzi si sa nu ne ofenseze fara rost!

Nu uitati ca in ciuda superioritatii pe care o afisati, suntem egali in fata legii si a lui Dumnezeu! Wink
Smile
Smile



Replies:
Posted By: amrm
Date Posted: 10/Februarie/2008 at 02:57
de obicei cand drumul are 2 benzi pe sens, pe prima, adica cea de langa trotuar se parcheaza, ca e Romania. Cand ai 2 benzi pe sens , de regula circuli pe prima daca e libera iar la depasire si in cazul in care pe prima au parcat nenorociti, depasesti pe linia de tramvai, revii pe banda 2 iar cand e posibil, pe banda 1. Sper ca ti-am fost de folos :)


Posted By: exercitii
Date Posted: 10/Februarie/2008 at 04:20

Linia de tramvai poate fi admisă ca bandă de circulație, în caz de nevoie, în afară de:

1.                   zona de preselecție,

2.                   intersecție,

3.                   stația de tramvai cu refugiu,

4.                   drumurile care în dreapta șinei au marcaj cu linie continuă,

5.                   depășirea unei coloane de vehicule.

Se poate sublinia că circulând pe un drum principal, trebuie să avem în vedere că nu este regulamentar să mergem pe linia de tramvai, nici măcar la nevoie, în locurile unde drumul intersectează străzi lăturalnice fără prioritate, față de care am putea fi tentați să credem, în mod greșit, că Regulamentul exclude obligațiile de poziționare la intersecții.

Iată ce am publicat într-o carte despre exerciții (și examen):

După asigurare și semnalizare (vezi pagina 120),  se pornește de pe loc, iar în mers, pentru a poziționa corect autoturismul, se conduce totdeauna cât mai pe dreapta drumului, dacă acest spațiu nu este o bandă destinată numai autovehiculelor transportului în comun. Până la bordură nu se lasă loc altor vehicule, decât locul celor devansate, fiindcă merg cu viteză mai mică decât autoturismul școală (biciclete, tractoare), ori locul vehiculelor staționate lângă bordură. Mergând în apropierea bordurii se câștiga abilitatea conducerii într-un spațiu limitat. Pe drumul cu linii de tramvai la mijloc, dacă este loc în dreapta liniei de tramvai, se evită folosirea liniei ca pe o bandă de circulație. Dacă sunt două benzi pe sens, plus linia tramvaiului la mijloc, nu se alege folosirea spațiului liniei de tramvai; doar pe drumul cu o bandă se poate merge ocazional, pe linie. Eu folosesc poziționarea cât posibil pe dreapta, fiindcă am constatat că mă scutește de neplăceri.

În zona de preselecție, adică 50 m până la intersecție, se respectă poziționarea cerută de Regulament, potrivită acelui loc și direcției urmărite. Pe drumurile marcate (pagina 100) se respectă marcajele și se preferă banda 1, dacă nu se devansează alte vehicule sau dacă nu revin alte obligații, potrivit marcajelor pe acel segment de drum. În zona de preselecție, în intersecție și în stația de tramvai cu refugiu, nu se folosește spațiul liniei de tramvai.

Pe drumurile fără marcaje se va circula cât mai pe dreapta dar,

·        nu se conduce pe spațiile unde, motivat nu conduce nimeni. De exemplu: nu se folosește demonstrativ locul de lângă bordură dacă acolo sunt denivelări ale pavajului, guri de canal rău întreținute etc;

·        ....

 

În ceea ce privește contactele cu alți participanți la trafic, pot să vă spun urmă- toarele. În cazul că cineva are mașina poziționată astfel încât mă încurcă, și ar putea imediat să afle, claxonez foarte scurt, adică lovesc o clipă butonul claxonului. Acest mod de avertizare este cât se poate de cuminte, și nu supără. Dacă nu am un rezultat, atunci încerc altfel. Ies de la volan și mă îndrept spre conducătorul în cauză. „– Bună ziua (ori sarut-mâna, - numai pentru bărbați către femei... )! Vă rog să mă iertați că îndrăznesc (sau: - am o rugăminte). Vreau să trec pe aici. Se poate să mă ajutați, mergând dv. ... așa și pe dincolo...?” Să nu credeți că astfel nu veți reuși vreodată. Toată lumea, chiar și cei mai înrăiți, așteaptă respect, primesc cu respect vorbele frumoase și vor răspunde cum se cade. În altă situație, dacă intrați pe o stradă unde nu a mai rămas loc decât pentru deplasarea unui vehicul, și din față vine altă mașină, opriți, asigurți-vă în urmă, și faceți loc. Altă soluție nu există, și veți fi mulțumită că ați procedat corect. Cu cei care vorbesc murdar nu trebuie să discutați în nici o împrejurare. Vor fi și ei mulțumiți, că nu le puteți face față. Ceea ce este adevărat ...  Altceva: De multe ori pietonii greșesc. Lumea este diversă. Să nu vă preocupe greșelile lor și să nu formulați reproșuri nici în gând. Nu aveți voie să vă deconcentrați de la problemele parcursului iar conducătorul este obligat să respecte pe ceilalți participanți la trafic.

Privitor la afirmațile dv. despre femeile la volan, cred că atât bărbații, cât și femeile pot avea insuccese în cultivarea unor talente. Își spune cuvântul, seriozitatea preocupărilor pe care le-au avut în fragedă tinerețe, și mai târziu. Fiind instructor, m-au dezamăgit multe persoane, peste 35 de ani, indiferent de sex. Dar multe fete tinere au fost admise la examen mai ales fiindcă ele iau în serios conducerea și nu urmăresc, după 30 de ore de exerciții, să pară ceea ce nu pot fi încă, adică nu fac greșeala băieților. Mai rar se găsesc fete care greșesc și se dau mari șoferițe.



-------------
Ing. Ilie Ciolac
http://exercitii.ciolac.com" rel="no follow - exercitii.ciolac.com : Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "


Posted By: amrm
Date Posted: 12/Februarie/2008 at 04:14

Gasesc undeva pe net cartea sau doar la librarie ? Confused



Posted By: exercitii
Date Posted: 12/Februarie/2008 at 19:19

Cartea se procură ușor, comandând-o la editură. A fost pe net, într-o primă fază, acum depășită. S-ar putea scormoni după ea, fiindcă am avut 2640 de accesări, dar cred că este indicat să o comanzi contra unei sume mici. Are numai 175 de pagini.



-------------
Ing. Ilie Ciolac
http://exercitii.ciolac.com" rel="no follow - exercitii.ciolac.com : Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "


Posted By: DRE@MER
Date Posted: 14/Februarie/2008 at 04:04
Multumesc mult pentru indicatii si sfaturi! Smile
Insa, pentru a-mi face eu exact o imagine clara, spuneti-mi va rog, conform Regulamentului cum se procedeaza in urmatoarele situatii: 
Daca un drum are
a) 1 banda pe sens
b) 2 benzi pe sens 
c) 3 sau mai multe benzi pe sens

pot circula pe linia de tramvai?





Posted By: exercitii
Date Posted: 14/Februarie/2008 at 04:35
Am răspuns astfel:
Linia de tramvai poate fi admisă ca bandă de circulație, în caz de nevoie, în afară de:
1.      zona de preselecție,
2.      intersecție,
3.      stația de tramvai cu refugiu,
4.      drumurile care în dreapta șinei au marcaj cu linie continuă,
5.      depășirea unei coloane de vehicule.
Se poate sublinia că circulând pe un drum principal, trebuie să avem în vedere că nu este regulamentar să mergem pe linia de tramvai, nici măcar la nevoie, în locurile unde drumul intersectează străzi lăturalnice fără prioritate, față de care am putea fi tentați să credem, în mod greșit, că Regulamentul exclude obligațiile de poziționare la intersecții.

Deci se poate circula pe linia de tramvai ca pe oricare bandă de circulație, în caz de nevoie. Nu contează câte benzi sunt pe acel drum. Se vor respecta cele cinci restricții, precum și cele adăogate în paragraful care le urmează.


-------------
Ing. Ilie Ciolac
http://exercitii.ciolac.com" rel="no follow - exercitii.ciolac.com : Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "


Posted By: victor2007
Date Posted: 16/Februarie/2008 at 05:48
In lege scrie ca daca sunt cel mult 2 benzi (asta inseamna 1 sau 2 ) si linia de tramvai pot circula pe linie cu obligatia de a lasa libera linia cand vine tramvaiul. Daca sunt 3 benzi si linia de tramvai atunci nu am voie sa circul pe linie.


Posted By: INSTR.BUCURESTI
Date Posted: 24/Februarie/2008 at 16:35
Poti sa circuli si pe linia lui 41 intre Drumul Taberei si Crangasi ...mai ales dimineata cand treficul este mai mult blocat iar linia lui 41 este libera... totul depinde de maiestria ta si de cat esti tu de grabit...Thumbs%20Up 


Posted By: leea
Date Posted: 01/Mai/2008 at 05:18
Originally posted by exercitii

Cartea se procură ușor, comandând-o la editură. A fost pe net, într-o primă fază, acum depășită. S-ar putea scormoni după ea, fiindcă am avut 2640 de accesări, dar cred că este indicat să o comanzi contra unei sume mici. Are numai 175 de pagini.

 
Care sunt costurile totale daca o comand prin posta la o adresa din Bucuresti?


Posted By: Qvadratvus
Date Posted: 01/Mai/2008 at 08:19
Vreo 100 km de mers cu motorina prin oras, I presume....


Posted By: INSTR.BUCURESTI
Date Posted: 05/Mai/2008 at 17:31
Domnule profesor....cu amabilitate si cu ingaduinta D-voastra as dori sa fac ceva adaugiri la ceea ce ati scris mai jos si anume...
 
Originally posted by exercitii

În ceea ce privește contactele cu alți participanți la trafic, pot să vă spun urmă- toarele. În cazul că cineva are mașina poziționată astfel încât mă încurcă, și ar putea imediat să afle, claxonez foarte scurt, adică lovesc o clipă butonul claxonului. Acest mod de avertizare este cât se poate de cuminte, și nu supără. Dacă nu am un rezultat, atunci încerc altfel. Ies de la volan și mă îndrept spre conducătorul în cauză. „– Bună ziua (ori sarut-mâna, - numai pentru bărbați către femei... )! Vă rog să mă iertați că îndrăznesc (sau: - am o rugăminte). Vreau să trec pe aici. Se poate să mă ajutați, mergând dv. ... așa și pe dincolo...?” Să nu credeți că astfel nu veți reuși vreodată. Toată lumea, chiar și cei mai înrăiți, așteaptă respect, primesc cu respect vorbele frumoase și vor răspunde cum se cade. În altă situație, dacă intrați pe o stradă unde nu a mai rămas loc decât pentru deplasarea unui vehicul, și din față vine altă mașină, opriți, asigurți-vă în urmă, și faceți loc. Altă soluție nu există, și veți fi mulțumită că ați procedat corect. Cu cei care vorbesc murdar nu trebuie să discutați în nici o împrejurare. Vor fi și ei mulțumiți, că nu le puteți face față. Ceea ce este adevărat ... 

 
NU RECOMAND CA SA VA DATI JOS DIN MASINA SI SA ...ADRESATI RUGAMINTI CELUILALT PARTICIPANT DE TRAFIC...INDIFERENT CAT DE POLITICOS VA ADRESATI...
 
Cateva sfaturi ...
 
Evitati pe cat posibil contactul cu cei ce vor sa va ...irite...depasiti ...opriti...asteptati...etc...
 
Nu lasati autoturismul nesupravegheat...
 
Nu coborati din autoturism si mentineti in permanenta usile blocate...inchideti geamurile...
 
Nu claxonati si nu faceti semne disperate...poate sa irite...
 
In cazul in care sunteti agrasat nu dati obiect de discutie si nu raspundeti provocarilor... indiferent de situatia impusa...
 
In cazul in care este provocat un accident ...nu predati actele catre presupusul nevinovat...chiar daca acesta va solicita cu insistenta acest lucru...solicitati serviciul de urgenta 112
 
Notati marca autoturismului, culoarea si numarul de inmatriculare...
 
In caz de agresiune fizica apelati serviciul de urgenta 112 si incercati sa memorati pe cat posibil ...semnalmentele agresorului.
 
Nu raspundeti la violenta ...sub nicio forma ...nici chiar verbala... sau gesticulara...incercati sa va mentineti calmul si sa memorati cat mai multe din detalii...
 
In cazul in care sunteti amenintati cu arme de foc, iar agresorul se afla pe partea carosabila, fara sa fie pe trecerea de pietoni, puteti sa aplicati regulamentul de circulatie rutiera in vigoare.
 
Mai bine evitati toate acestea...si ramaneti calmi si indiferenti ...nu trebuie sa va intereseze de cea ce fac ceilalti participanti la trafic... aveti grija cea ce faceti voi...Wink
 
 
 
 


Posted By: vio28
Date Posted: 04/Iunie/2008 at 06:48
Trebuie sa inteleg ca aceasta carte nu e de gasit? si apropo de preselectie in intersectiile in care sunt linii de tramvai, mare atentie in municipiul Iasi nu incercati viraj-stanga de pe banda alaturata liniei tramvaiului, veti fi linsati-loviti, legea este pe hartie dar nu si pe teren.toate bune!


Posted By: victor2007
Date Posted: 04/Iunie/2008 at 06:55
Asa se intampla peste tot, incercam sa rezolvam aici problemele teoretice ce tin de legislatie pentru promovarea examenului la sala.


Posted By: alexbv3000
Date Posted: 04/Iunie/2008 at 10:35
C frumos ca la noi in Brasov a scos tramvaiul


Posted By: INSTR.BUCURESTI
Date Posted: 05/Iunie/2008 at 17:01
Originally posted by vio28

Trebuie sa inteleg ca aceasta carte nu e de gasit? si apropo de preselectie in intersectiile in care sunt linii de tramvai, mare atentie in municipiul Iasi nu incercati viraj-stanga de pe banda alaturata liniei tramvaiului, veti fi linsati-loviti, legea este pe hartie dar nu si pe teren.toate bune!
 
Sa inteleg ca virajul la stanga in intersectiile ce au linii de tramvai nu se face si nici nu se incearca de langa banda din dreapta liniei de tramvai...???
Atunci de unde ...direct de pe linia de tramvai...sau din banda 1...???
 
Mai dragi Ieseni...cum e invatata legislatia si practica auto la voi...cum se invata a se efectua virajul la stanga la voi in Iasi...Question


-------------
INSTRUCTOR AUTO CATEGORIA B


Posted By: vio28
Date Posted: 06/Iunie/2008 at 06:46
Da, exact.Chestia e testata de mine daca merg pe langa linie si incep sa semnalizez stanga deja i-am bagat in ceata pe cei din spate( claxoane, chestii) asa ca atentie, bineinteles ca imi pun si elevul sa faca la fel cu mentiunea ca la sala sa aiba grija la intrebarile ce contin asemenea configuratii sa bifeze conform legislatiei in vigoare, aceasta situatie am relatat-o si pe alte forumuri legate de circulatia rutiera, este o situatie de compromis si nu singura din circulatie, citind cu atentie noul cod rutier veti mai gasi si alte situatii de gen"dai cu stangul in dreptul".toate bune!


Posted By: lacra2110
Date Posted: 06/Iunie/2008 at 15:35
Si in Bv se intampla la fel. Doar daca asfaltul era stricat rau se tineu departe de linie.
Era un chin sa conving cursantii!



Print Page | Close Window