Print Page | Close Window

AUTOTURISM CU CUTIE AUTOMATA

Printed From: Incepator
Category: General
Forum Name: Intreaba 'incepatorii'
Forum Discription: Pentru intrebari ale INSTRUCTORILOR pentru 'INCEPATORI' folositi acest forum.
URL: http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=1227
Printed Date: 20/Octombrie/2014 at 14:15


Topic: AUTOTURISM CU CUTIE AUTOMATA
Posted By: INSTR.BUCURESTI
Subject: AUTOTURISM CU CUTIE AUTOMATA
Date Posted: 20/Mai/2008 at 20:03
Se pare ca inca din anii 50 americanii au introdus pe piata autoturisme prevezute cu o cutie de viteze automata.
Poate ca multi nici nu stiu ce inseamna acest lucru.
Poate multi nu au avut ocazia sa conduca un astfel de autoturism.
Oricum autoturismul cu cutie automata este net superior si mult mai lejer pentru a conduce in zilele noastre.
Si eu pana nu demult am fost fan ...cutie manuala....Recunosc mi-am schimbat impresia fantastic de repede atunci cand am condus un astfel de turism cu cutie automata. Am cautat de cateva ori ...ambreiajul cu piciorul dar totul s-a rezolvat foarte rapid. Practic nu imi mai venea sa ma dau jos din acea masina.
Voi ce parere aveti ...dar ...numai dupa ce ati condus un astfel de turism...??
 
 
 
 


-------------
INSTRUCTOR AUTO CATEGORIA B



Replies:
Posted By: lacra2110
Date Posted: 20/Mai/2008 at 22:31
N-am condus. Intreb: cum merge pe serpentine (de ex Predeal)?
Cum faci?


Posted By: Marius
Date Posted: 20/Mai/2008 at 22:40
Marfa! E intr-adevar o nebunie... Acomodatul ia ceva timp, interval in care apesi si acceleratia si frana...Tongue


Posted By: INSTR.BUCURESTI
Date Posted: 20/Mai/2008 at 22:49
Pe serpentine se comporta ...superb....culmea este ca am testat-o si pe serpentine...mai mult decat perfetc...
Despre acomodare ce sa zic ...nu mi-a luat prea mult timp...m-am obisnuit ff repede cu ea...doar la ...oprire mai aveam tendinta sa apas ambreiajuil si nu il gaseam...
Eu cel putin recomand acest tip de masina tuturor mai ales in traficul infernal in orase...demaraj ...frane totul este ok...iar atentia este mult expandata catre trafic...


-------------
INSTRUCTOR AUTO CATEGORIA B


Posted By: exercitii
Date Posted: 21/Mai/2008 at 23:49
     Avantajele transmisiei automate sunt:
-     pornirea de pe loc: totdeauna comod, elegant și fără probleme pentru șofer;
-     schimbarea treptelor: fără intervenția și fără decizia șoferului.
     Dezavantajele:
-     greutatea autoturismului (motor puternic - cca 200 CP, transmisie robustă);
-     consumul mare de combustibil;
-     prețul, aș spune: nejustificat de mare pentru câtă treabă face un autoturism.
     Pentru a conduce un autoturism cu transmisie automată, șoferul dispune (în afară de volan și comutator de semnalizare) de următoarele mijloace de comandă:
-    maneta de comandă a transmisiei (poziții: oprit-blocat, pornit, marșarier, poziție pentru drumuri grele) și
-    pedala de accelerație și pedala frânei (pentru reglarea vitezei).

-------------
Ing. Ilie Ciolac
http://exercitii.ciolac.com" rel="no follow - exercitii.ciolac.com : Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "


Posted By: INSTR.BUCURESTI
Date Posted: 22/Mai/2008 at 00:10
Surprinzator este ca sunt si turisme de capacitate mica (1.000 CMC) ce au din constructie cutie automata ...ba chiar secventiala si nu dezvolta 200 CP...
Motoarele de care se aduce vorba care erau compatibile cu cutiile automate erau motoare de generatie veche. Si cutia automata s-a perfectionat enorm de mult.
 
Oricum atentia distributiva a conducatorului este mult imbunatatita cu acesta turisme.
 
Sa nu mai vorbesc despre confort in traficul aglomerat si anumite manevre precum ar fi ...plecarea in rampa, conducerea pe timp de iarna...etc.
 
Totusi ...americanii si multi din vest prefera acest tip de cutie de vitaza pentru masina lor.
 
In alta ordine de idei ar fi si ...scolarizarea mult mai usoara fara sa mai implice costuri suplimentare pentru cei ce deprind mai greu lucrul cu ambreiajul si schimbatorul de viteze.
 
In concluzie toata lumea ar putea sa circule cu un astfel de autoturism si sa fie mult mai atenta la trafic.
 
Stau si ma intreb ...dece oare in marile orase s-a optat pentru echiparea transportului in comun ... autobuze cu cutie automata.....????
 
Oare nu este mult mai ieftina, comoda, relaxanta si eficace noua tehnologie ...???


-------------
INSTRUCTOR AUTO CATEGORIA B


Posted By: exercitii
Date Posted: 22/Mai/2008 at 11:22
Nu am știut că s-a reușit construirea unor mașini ușoare și bune cu transmisie automată. Sigur că ar fi admirabil, din orice punct de vedere am aprecia, dacă se pot construi mașini ieftine de acest fel.

-------------
Ing. Ilie Ciolac
http://exercitii.ciolac.com" rel="no follow - exercitii.ciolac.com : Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "


Posted By: aburilus
Date Posted: 22/Mai/2008 at 16:53
Dl Ciolac sunteti un pic in urma cu informatiile
Oricum, diferenta de pret dintre un model cu si fara cutie automata (acelasi model de masina) este destul de mica.

Da Victor, asa este, si e foarte bine ca se intampla astfel si se face scoala pe cutie manuala, ulterior fiind liber sa conduci orice.


Posted By: exercitii
Date Posted: 23/Mai/2008 at 02:21
Un pic în urmă cu informațiile... Faceți aprecieri blânde dar foarte scurte.
Ar fi interesantă o analiză pentru a susține un punct de vedere. Nu sunt la curent cu prețurile. La ce model și la ce prețuri vă referiți? Care valoare vi se pare atrăgătoare și ce putere are motorul cu care sunt echipate cele două variante apropiate ca preț? Putem afla detalii privind componentele celor două variante? Nu cred că vă este greu să susțineți și să ne puneți la curent cu perspectiva din care vedeți problema.

-------------
Ing. Ilie Ciolac
http://exercitii.ciolac.com" rel="no follow - exercitii.ciolac.com : Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "


Posted By: aburilus
Date Posted: 23/Mai/2008 at 22:02
Nu am timp sa stau sa caut acum pe internet sa va dau exemple de la mai multe marci (am facut-o in alte randuri si poate sa o faca oricine) dar o sa va dau un singur exemplu.
http://www.volvocars.com/ro/models/Volvo-XC90/Documents/XC90%20MY08%2017.04.07_upd%2014.03.08_.pdf

Dupa cum se vede si acolo, diferenata este de 1500-2000 EUR la acelasi timp de motorizare
Sper acum sa nu intram in polemica si sa spunem ca 1500-2000 EUR e mult. Pt cineva care isi permite sa dea 40000 EUR.....nu cred ca mai conteaza 2000 EUR
Normal ca unuia care nu are 5000 EUR sa-si ia o solenza/logan la mana a doua, normal ca i se va parea mult.

Cum ziceam, si repet: cred ca sunteti un pic cam in urma cu informatiile pt ca, asa cum zicea si dl instr.bucuresti, tehnologia s-a perfectionat foooooarte mult in ultimul timp.
Deci probabil vorbiti din carti sau n-ai condus in ultimul timp una cu cutie automata. O sa vedeti diferenta intre una de acum si una de acum 10 ani


Posted By: exercitii
Date Posted: 23/Mai/2008 at 23:55
Plecând de la adresa la care vă referiți am urmărit și alte date. Am văzut că informațiile mele privind transmisia automată sunt întradevăr depășite și că astăzi se folosesc soluții mai simple și ieftine. Nu am avut niciodată nevoie să reactualizez acest subiect. Dar, așa cum spuneți, mecanismele automate se montează pe mașini relativ puternice și scumpe. Noi trebuie să ne irosim atenția în aglomerație pentru manipularea unor comenzi sâcâitoare. Un cunoscut îmi spunea că de la Arcul de Triumf până la aeroportul Băneasa, conducând mașina lui automată, a dezlegat integrame timp de o oră.

-------------
Ing. Ilie Ciolac
http://exercitii.ciolac.com" rel="no follow - exercitii.ciolac.com : Informatii despre cărțile "Exercițiile conducerii autoturismului" și "Ex. conducerii și mecanica autoturismului "


Posted By: albinutza3009
Date Posted: 01/Decembrie/2008 at 12:29
Cutia automata este bestiala, am sa va povestesc imediat de ce cred asta.
Am luat permisul saptamana trecuta.
Am facut scoala pe Logan, apoi sedinte suplimentare pe acelasi Logan, apoi cateva sedinte cu Fiat Albea, dupa ce picasem prima data traseul.
Desigur, ambele masini cu transmisie manuala.
Acasa am o "jucarie" de 83 CP, cu transmisie automata.
Am facut sambata niste incercari cu ea in poligon, avand deja permisul "la purtator" si "mamaligile" cumparate, plus pe sotul meu in dreapta.
Ieri, desi era o ceatza infernala, am luat masina pe autostrada (pe A2) si am mers cu ea 5 ore, 270 km (am intors-o pe un pod in apropiere de Fetesti).
Consider ca este mult mai usor si mai eficient sa conduci o astfel de masina, nu numai ca incepator.
Nu mai ai treaba cu ambreiajul, masina neavand asa ceva.
Nu mai schimbi vitezele in mers, ca nu ai de ce.
Am pus masina la plecare pe pozitia D (drive) si asta a fost tot.
Nu am simtit nici o secunda nevoia sa caut ambreiajul cu piciorul stang.
Toata treaba se face numai din piciorul drept, care se plimba intre acceleratie si frana.
Asa ca atentia se indreapta mult mai usor asupra drumului, asupra traficului.
Un alt mare avantaj este faptul ca masina nu o ia inapoi atunci cand drumul e in rampa, am facut proba in poligon: am dus masina in rampa, nu am tras frana de mana, ca nu aveam de ce, am ridicat piciorul de pe frana si masina statea singura in rampa, nu a luat-o inapoi.
Mi s-a parut nemaipomenita treaba asta, inseamna ca n-o va lua inapoi nici la semafoare, ceea ce e foarte bine.
Plecarea de pe loc este, de asemenea, de o simplitate fantastica: ridici usor piciorul de pe frana si masina pleaca.
Nu-ti moare motorul, nu se ambaleaza, totul e atat de simplu incat eu chiar nu-i inteleg pe fanii cutiei manuale.
Mi-ar fi fost mult mai usor daca faceam Scoala pe o masina cu cutie automata, dar nu am vrut sa am restrictii pe permis....


Posted By: ZerO_CooL
Date Posted: 01/Decembrie/2008 at 14:37
Originally posted by albinutza3009


Nu-ti moare motorul, nu se ambaleaza, totul e atat de simplu incat eu chiar nu-i inteleg pe fanii cutiei manuale.


Pai si unde mai e farmecul... ? Intr-adevar, cei care vor masina doar ca sa ajunga dintr-un loc in altul, prefera cutia automata... dar cei carora le place sa conduca... nu sa-i conduca masina pe ei... vor prefera intotdeauna o cutie manuala.


Posted By: albinutza3009
Date Posted: 01/Decembrie/2008 at 14:43
@Zer0 Cool
Mie una imi place sa simplific lucrurile, nu sa le complic.
In rest, fiecare cu gusturile lui.


Posted By: Kristion
Date Posted: 01/Decembrie/2008 at 14:53
sunt curios daca are si setari cand sa schimbe vitezele, la ce turatii, gen: economic, normal, sport. Daca nu are si intri intr-o depasire si ea schimba aiurea nu e o idee prea buna.


Posted By: albinutza3009
Date Posted: 01/Decembrie/2008 at 15:07
Am facut destule drumuri, cu sotul meu la volan.
Masina nu a schimbat niciodata aiurea.
Daca pui masina in treapta "S" (recomandabila in oras sau pe serpentine), depaseste tot ce vrei, fara probleme.
Sincer, nu am ce sa-i reprosez.
A depasit coloane, a depasit si masini mai puternice, fara nici o problema.
In treapta "D" nu e la fel de sprintena ca in "S".
Iar "L" e pentru ambuteiajele in care stai 30 de minute ca sa treci o intersectie....


Posted By: aburilus
Date Posted: 01/Decembrie/2008 at 17:28
Cum se spunea si undeva mai sus, cutiile automate au evoluat foarte mult in ultimul timp.
La toate cutiile automate, la ora acutuala, ai posibilitatea sa schimbi si manual; bineinteles ca nu ai ambreiaj si nu ai ce sa calci ce sa schimbi vitezele dar poti sa accelerezi cat vrei, iei piciorul de pe acceleratie, impingi maneta spre plus (in bord iti arata tot timpul on ce viteza esti asa ca nu trebuie sa tii tu minte) apoi accelerezi iar; pt ca, farmecul la una manuala nu e neaparat faptul ca ai vitezele in "H" si ai ambreiaj ci ca poti sa schimbi cand vrei tu, ii dai cate turatii vrei si apoi schimbi.

Cum ziceam si mai sus, atata timp cat la ora actuala pe cutia automata poti sa schimbi si manual........pt mine e o cutie perfecta.
Cei care nu au fost niciodata in Bucuresti nici nu-si imagineaza ce poate fi aici (nici in visul cel mai urat). As putea spune ca aceasta cutie automata a fost inventata special pt Bucuresti Tongue
In ultimul timp am fost nevoit sa fac traseul Aviatiei-Otopeni de foarte multe ori si tot timpul ma intreb cat o sa mai tina ambreiajul ala. (si asta e un traseu scurt pe care in mod normal l-ai face in 10 min dar se face cam 45min). D-apai atunci cand vrei sa tai Bucurestiul? De ce sa ma incapatanez sa-mi iau cutie manuala si sa frec cu cu facaletul in tuciul cu mamaliga a-ntaia-punctul mort, a-ntaia-punctul mort de sute de ori cand pot sa merg pe automata si atunci cand vreau manual trec pe manual.

Kristion, cum ziceam, cutiile automata au evoluat foarte mult in ultimul timp; chiar si atunci cand nu esti pe modul sport, atunci cand infigi piciorul in acceleratie (de ex la o depasire) isi da seama ca vrei demaraj si retrogradeaza chiar si 2 trepte asa ca poti iesi foarte frumos din depasirea aia. Deci, trust me, sunt facute cu cap


Posted By: Kristion
Date Posted: 01/Decembrie/2008 at 20:47
pacat ca sunt inaccesibile muritorilor de rand. am vazut ca vor sa puna automata si pe logan. foarte haiosi francezii astia:)


Posted By: trafficante
Date Posted: 05/Februarie/2009 at 04:29
Buna. Cutia automata m-a salvat pe mine,sunt o persoane cu un handicap la bratul drept ( nu imi pot indrepta mana) am o redore de cot si bratul meu sta la 90 de grade. Doar asa imi pot folosi mana , ceea ce vreau sa va spun este ca masina cu cutie automata m-a ajutat sa pot da permis fiindca nu am voie pe manuala. Eu acuma fac pe cutie automata la o scoala din turda la 30 km de cluj-napoca. Fac naveta zilnic ...ca-s la intensiv acuma. in 13 am examen yuhu ..sper sa-l iau:D

Ceea ce vroiam sa va precizez ca am condus si cutie manuala si cutie automata. Pentru incepatori mai ales ptr cei care nustiu manevra ambreiaj-treapta1,2,3 etc si credeti ca va este greu. Incercati pe cutie automata nu o sa mai vreti manuala in viata vostra. Ai treapta de oras si asa ok merge ..si parcarile le faci dupa parerea mea foarte usor. hai pa ma pun la invatat:D


Posted By: albinutza3009
Date Posted: 05/Februarie/2009 at 15:29
@trafficante
Multa bafta, iti tinem pumnii!


Posted By: Yugo
Date Posted: 15/Martie/2009 at 00:43
Salutare tuturor,
Nici eu nu eram fan al automatelor, fiind crescut cu poveștile de ,,hydramate" antice care cam făceau ce vroiau ele. Prima semiautomată cu VDJ am condus-o în 1993 - 1994, care mi-a schimbat impresia de mașină automată. Deja nu mai preferam să schimb pe manual. Apoi a mai fost un Eagle Premier  .... gen de limuzină, care era cam putoare deși avea 3,2 l motor, și apoi Crysler LeBaron - bunicică. Ei și acum am automată, foarte mică ce-i drept, dar la o diferență de doar 500 euro de cea manuală, dar cu 1.000 de ani înainte. Jumătate din opțiunea pentru mașină a fost cutia CVT (variația continuă a transmisiei) și vâscocuplor (ambreiaj hidraulic cu amorsare - gen autobuzele RATB). Și pot să vă spun că eu sunt super mulțumit, nu m-a lăsat niciodată la greu, ba chiar mergând cu o Toyota mai mare dar manuală am constatat că nu pot să fac aceleași manevre ca și cu automata mea, demarajul fiind mult mai slab, în special la viteze mari. Pentru toți cei care au posibilitatea le recomand asta, în special în București.
Încercați numai o dată și nu veți mai vrea făcăleț cât trăiți. Și apropos de munte, n-au făcut față ,,Bemveele" manuale cu mine pe serpentine ... pentru că ei tot trebuiau să schimbe iar eu nu!


Posted By: Marius
Date Posted: 15/Martie/2009 at 20:59
Originally posted by Yugo



Încercați numai o dată și nu veți mai vrea făcăleț cât trăiți. Și apropos de munte, n-au făcut față ,,Bemveele" manuale cu mine pe serpentine ... pentru că ei tot trebuiau să schimbe iar eu nu!


Subscriu! Acelasi soc l-am avut si eu... Cred ca eram victima acelorasi conceptii...


Posted By: Marius
Date Posted: 15/Martie/2009 at 21:06
Topicul a fost despartit in 2: cealalta parte, aici http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=1754" rel="no follow - http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=1754


Posted By: albinutza3009
Date Posted: 15/Martie/2009 at 22:17
Totul pleaca de la mentalitate.
Am auzit o multime de "macho" cu expresii trase la xerox, de genul: "Prefer manuala, simt ca asa conduc eu masina, nu ea pe mine!"
Dar habar nu aveau despre ce vorbesc, nu incercasera o automata in viata lor.
Am avut marea surpriza sa aud asta de la unul care nici macar permis nu are si n-a condus nimic in viata lui, in afara poate de vreo trotineta.
Sunt unii convinsi ca daca nu "mesteca" ei "mamaliga", nu se mai invarteste Pamantul in jurul Soarelui.
De-asta cred ca totul porneste de la mentalitate.
Vorba unuia, dintr-o opera literara celebra: "La cap e stricaciunea!..."
Se mai plang unii incepatori pe aici (si-i inteleg perfect) ca le e teama sa nu le "moara" motorul in trafic.
Stiati ca la o masina automata nu moare motorul, dragii mei?...
Eu nu am niciodata spaima asta si ma amuz cand imi amintesc cum imi murea motorul la scoala de soferi, cu "nemaipomenitele" cutii manuale, facute sa-ti macine nervii si sa-ti complice viata inutil.
Am mai citit pe aici ca masina automata ar fi un lux.
Serios?.... Oare cei care afirma asta s-au uitat si la preturi?... Eu cred ca nu, mai degraba au scris si ei ceva acolo, sa-si dea cu parerea.
Ia uitati-va mai bine, oare e chiar atat de scumpa o masina cu cutie automata incat sa fie considerata un lux?...


Posted By: INSTR.BUCURESTI
Date Posted: 03/Aprilie/2009 at 20:48
albinutza ...
 
Chiar imi place ce ai scris...
 
Ai observat ca am deschis un topic cu scoli de soferi in alte tari..
 
De exemplu in USA si Canada ...ceea ce am scris eu acolo este valabil numai pentru masinile cu cutie automata...
 
Nimeni nu a pus intrebarea de ce oare au drept de conducere de la 16 ani ...!!!
 
Eu sunt chiar un promotor pentru masinile automate mai ales la traficul actual din Bucuresti..
 
Nenorocirea este ca ...legea romaneasca iti permite sa sustii examen pe masina automata, dar ca sa faci scoala trebuie sa ai un handicap fizic...
 
Cred ca cel mai mare handicap il au cei ce au conceput legea ...!!!
Iti dai seama ce handicap au aceia ...Wink


-------------
INSTRUCTOR AUTO CATEGORIA B



Print Page | Close Window