Print Page | Close Window

Cum se tine piciorul pe ambreiaj?

Printed From: Incepator
Category: General
Forum Name: Practica
Forum Discription: Mesaje despre practica, oras, garare, parcare laterala, etc.
URL: http://www.incepator.ro/forum/forum_posts.asp?TID=556
Printed Date: 25/Octombrie/2014 at 17:36


Topic: Cum se tine piciorul pe ambreiaj?
Posted By: regulament
Subject: Cum se tine piciorul pe ambreiaj?
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 13:22
Adica,la ambreiere,cum este indicat:
tii calcaiul rezemat in podea sau ridici piciorul cu totul?



Replies:
Posted By: Nikko
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 13:28
Eu il tin ridicat cu totul...ca daca nu il tin asa pierd pedala


Posted By: aburilus
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 13:40
Ridici piciorul


Posted By: tudor
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 14:01
ambreiajul trebuie calcat ca frana, deci calcaiul ridicat cu totul, asta iti spune instructorul in prima ora (mie cel putin mi'a spus);

io's biciclist de ani de zile, asa ca desi la inceput il tineam ridicat cu totul, ca la frana.. am sfarsit prin a folosi toate pedalele cam la fel.. ca acceleratia, cu piciorul pe pamant si desi nu e ca la carte, in trafic asa a mers cel mai bine, acum depinde si de masina, daca iti permite sa te joci si daca te tin picioarele.. in orice caz, daca obosesc sau vine vorba de reflex, le calc ca la carte fara calcai in podea, ai sa vezi ca e mult mai bine asa


Posted By: regulament
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 14:21
hmmm...pe mine instructorul m-a invatat :sa il ridic de tot pana cand urmeaza sa cupleze si apoi pun calcaiul in podea si ridic numai din laba piciorului pe toata durata cuplarii.
 
si intr-adevar iti scapa pedala daca esti in adidasi :))


Posted By: w88bea
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 15:31
Si cand ai tocuri ce faci?LOL....le desurubezi si le scoti din tzantzani
Eu nu tin calcaiul in podea.
Regulament, dupa parerea mea il tii cum poti tu mai bine si cum crezi ca ai cel mai bun control al pedalei.Fiecare sofer isi creeaza propriul stil de a sta confortabil si de a manevra o masina....deci asta depinde de la individ la individ.


-------------
http://www.rtbclub.ro/home_ro.php


Posted By: tomi_ms
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 16:18
Daca tii calcaiul jos, atunci sunt doua probleme... Ori cuplezi cu smucituri, ori, dupa cateva apasari, pedala iti ajunge la mijlocul talpii, si trebuie sa scoti masina din viteza si sa-ti repozitionezi piciorul. Am patit-o in cozi, cand se avansa cu 3 la ora :) Instructorul mi-a spus in prima ora: Ambreiajul se apasa cu calcaiul ridicat, pentru ca altfel va sari masina ca (scuzati expresia, e citat) kktul de capra pe scandura.

-------------


Posted By: faithless
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 17:27
la dacie e imposibil sa apesi ambreiajul pastrand calcaiul jos :P

-------------
examen 30 aprillie 2007 - luat


Posted By: aburilus
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 17:30
Domnilor aici se vorbea de ambreiere asa ca nu o mai dati cu "apesi ambreiajul"
Dar e aceeasi mancare de peste, tot fara calcai este


Posted By: stop
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 17:34
 
Dar cu frana si acceleratia cum procedati?ca instructorul meu imi zicea sa tin calcaiul in podea fixat undeva la mijloc intre cele 2 pedale si cand e nevoie trec de pe una pe alta,dar eu nu fac asa,ptr ca mi se pare aiurea;hmmm...numai prostii m-a invatat instructorul!!
Dar acceleratia cum o apasati?Cu varful piciorului sau cu toata talpa?LOLLOL
ma intereseaza cum trebuie sa faci ca sa apesi cat mai fin;


Posted By: faithless
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 19:52
eu fiind mai inalt, nu pot sa ridic calcaiul de pe podea si sa apas frana cum se apasa ea,ci doar mut varful piciorului(lovec in volan :( abia ma dau jos din masina)

acceleratia o apas tot cu varful ca simt mai bine


-------------
examen 30 aprillie 2007 - luat


Posted By: Nikko
Date Posted: 16/Februarie/2007 at 20:45
eu cu juma' de talpa acceleratia si frana cu vf


Posted By: blueeyes21
Date Posted: 23/Februarie/2007 at 16:51
Salve all
Fara picior in podea... poate doar cand pleca cu a 1 a in coloane, la staopuri, in rest, nu tin calacaiul in podea ca este incomod...
Sa ne vedem in trafic.. cica pe 20 am examen:(


Posted By: wannafly
Date Posted: 25/Februarie/2007 at 14:25
io am inv sa apas acceleratia cu varful, frana mutand tot piciorul, cu toata talpa, si ambreiaju ca frana, da de curand instructoru mi-a zis ca e mai bine doar cu varfu. da ridicat calcaiul;)


Posted By: mada66000
Date Posted: 06/Martie/2007 at 21:49
Cel mai bine e sa incerci sa ridici piciorul nu sa tii calcaiul sprijinit de podea.Eu am facut asa, eram cu tocuri si mi s-a infipt tocul in presul de cauciuc  de sub scaun .Va dati seama cand am ridicat piciorul sa apas pedala ce s-a intamplat! EmbarrassedLOLMi-a fost invatatura de minte.

-------------
"Tinteste spre luna! Chiar daca nu reusesti...macar vei fi printre stele!"Les Brown


Posted By: aburilus
Date Posted: 06/Martie/2007 at 22:31
Prima greseala este ca te-ai dus la ore cu tocuri


Posted By: mada66000
Date Posted: 07/Martie/2007 at 11:02
Nu e greseala pentru ca imi doresc sa invat sa conduc si cu tocuri deoarece am o functie ce impune o tinuta la patru ace.Este oarecum sa cobor din masina sa-mi dau jos adidasii si sa-mi pun cizmele sau pantofii cu toc.Instructorul meu a fost de acord sa folosesc mai multe tipuri de incaltaminte sa ma obisnuiesc si crede-ma pe cuvant ca se conduce masina cu o finete extraordinara cand esti cu pantof cu toc.Am exersat in orele de practica si cu adidasi (aici miscarile sunt putin mai dure) fata de pantoful cu toc.

-------------
"Tinteste spre luna! Chiar daca nu reusesti...macar vei fi printre stele!"Les Brown


Posted By: stop
Date Posted: 07/Martie/2007 at 11:16
cu adidasi "simti" frumos frana si acceleratia,insa cu ambreiajul e greu,trebuie sa tii piciorul incordat aiurea,mai ales la manevre(parerea mea,eu fac febra la piciorul stang in daca conduc in adidasi :) ,poate din cauza ca am pedala de ambreiaj prea "tare").


Posted By: ROXIE
Date Posted: 10/Martie/2007 at 21:58
deshi toata lumea imi zice k nu-i bine yo tin calcaiul in podea shi apas decat cu varful..., am incercat sa nu ating podeaua dar pur shi simplu nu pot sa fac asa..:-S. 
inca o chestie..knd nu folositi ambreiajul, d ex., tineti piciorul p podea? am inteles k asa trebuie deshi yo stau cu piciorul p el chiar dak nu apas...ma gandesc k dak va trebui sa apas rpd, pana pun picioru'..poate apas shi langa pedala...:D...


-------------
http://imageshack.us" rel="no follow">


Posted By: Nikko
Date Posted: 10/Martie/2007 at 22:07
trebuie sa tii piciorul pe podea cand nu foloseti ambreajul...ca altfel iti amorteste...si pt ce sa folosesti ambreajul brusc?

si inceraca sa nu mai tii piciorul in podea cand apesi ambreiajul...in fine...tu stii mai bine cum te simti comfortabil la volan


Posted By: aburilus
Date Posted: 10/Martie/2007 at 22:43
Si eu (si probabil, majoritatea) tineam piciorul pe ambreiaj, deasupra lui, fara sa-l apas si tot din acelasi motiv dar asta a fost la primele 2 sedinte. Apoi am facut un efort de vointa si mi-am impus sa-l las jos cand nu-l folosesc (apropo, se tine in stanga nu sub pedala). Ce te faci cand mergi la drum intins? Sa nu zici ca o sa-l tii jos pt ca daca te-ai invatat sa-l tii deasupra, o sa-l tii acolo tot timpul.
Ma rog, astea-s chestii de incepator adica care li se intampla incepatorilor si o sa vezi ca se remediaza pe parcurs.


Posted By: Marius
Date Posted: 11/Martie/2007 at 20:05
Originally posted by aburilus

Si eu (si probabil, majoritatea) tineam piciorul pe ambreiaj, deasupra lui, fara sa-l apas si tot din acelasi motiv dar asta a fost la primele 2 sedinte. Apoi am facut un efort de vointa si mi-am impus sa-l las jos cand nu-l folosesc (apropo, se tine in stanga nu sub pedala). Ce te faci cand mergi la drum intins? Sa nu zici ca o sa-l tii jos pt ca daca te-ai invatat sa-l tii deasupra, o sa-l tii acolo tot timpul.
Ma rog, astea-s chestii de incepator adica care li se intampla incepatorilor si o sa vezi ca se remediaza pe parcurs.


Am vazut la majoritatea masinilor langa pedala, o chestie de rezemat piciorul pe ea, de plastic... Chiar si la batrana Dacie era asa ceva...


Posted By: regulament
Date Posted: 11/Martie/2007 at 20:20

la apasare sa nu-l tii in podea,corect,ca altfel impingi si presul sub pedale :)),

 


Posted By: alexandra.sasca
Date Posted: 26/Martie/2007 at 22:10
din cate am citit la acest topic unii sunt in stare sa faca din apasatul ambreiajului sport LOL...totusi va recomand o sala de fitmess ca e mai util.
Iar pentru doamnele si domnisoarele care conduc in tocuri un sfat...inlocuiti tocurile cu platformeWink...sunt si la moda, comode si foarte lejere la condus.Cel putin eu nu am reusit inca sa ma obinuiesc cu tocuri la volan ( le port cam inalte si unele cu un pic de bot), dar pantofii cu platforma sunt chiar utili.Smile Cat am fost la scoala am condus ori cu adidasi ori cu balerini si m-am obisnuit sa simt pedala, si chiar si acum mai imi place sa simt.
Iar referitor la felul in care tii piciorul pe ambreiaj si mie mi-a zis instructorul in primul rand sa-l folosesc cat mai putin, si atunci cand calci ambreiajul sa sprijin calcaiul in podea si sa lucrez pedala cu pingeaua.Acu, dupa 7 de luni de condus, nici nu imi dau seama cum il folosesc, insa la Dacia mea reactioneaza mai bine daca il calc serios cu toata talpa...altfel risc sa am surprize.LOL
asteptam si alte sugestii referitoare la utilizarea pantofilor cu toc la volanEmbarrassed(oricum, eu ii recomand dupa ce ai putin experienta nu in primele 30 de ore de condus, caci atunci tre sa te concentrezi la alte chestii)


Posted By: regulament
Date Posted: 28/Martie/2007 at 18:39
Continuati cu "calcatul ambreiajului".Problema la ambreiaj(ma rog,la inceput ca dupa aia nu mai e problema) e cu ridicatul lui(ambreierea),de calcat poate sa-l calce toata lumea.



Posted By: DaNyY
Date Posted: 28/Martie/2007 at 23:02
Sa tii piciorul in stanga pedalei de ambreiaj e si mai confortabil, dar si mai "sanatos" pentru masina. In timp iti obosesc muschii si risti sa calci ambreiaju fara voia ta, si te intrebi dc iti patineaza! si cu timpul se duce si discul de ambreiaj! pt mine ... solutia optima... in stanga pedalei! nu sub, nu de-asupra

-------------
Cand te crezi Regele Soselelor, atunci ti se termina asfaltul!!!


Posted By: regulament
Date Posted: 29/Martie/2007 at 20:59
da,dar unii instructori te invata la inceput sa-l tii deasupra ptr ca la unii la inceput e mai greu sa nimereasca pedaleleLOL,pana se obisnuiesc!
De ex instructorul meu,care m-a invatat sa tin piciorul pe ambreiaj,si-a explicat decizia in felul urmator:cica la inceput si el recomanda elevilor sa tina piciorul langa,si sa scoata din viteza la semafor,pana cand o eleva,la examen,intr-o intersectie,a uitat sa mai bage la loc in viteza si a stat vreo 2 semafoare pe loc.
El zicea ca asa conduce si el,de cand se stie,cu piciorul pe ambreiaj(hmmm...) dar n-a schimbat niciodata nici un ambreiaj la nici o masina...De ex masina de scoala avea 25000 si fusese tinut ambreiajul apasat la semafor tot timpul;piciorul pe el in mers ,si n-avea nici pe naiba.
Bineinteles ca eu nu aprob asa ceva si nu fac asa ceva,dar cred ca se cam exagereaza cu frica de a uza ambreiajul.
Sunt alte chestii care il termina cu adevart,si repede(pornirea cu scart,retrogradare 5-2 fara frana ,etc ).
Asta cu tinutul piciorului il uzeaza,intr-adevar,dar in timp(zeci de mii de km),nu de azi pe maine.


Posted By: ovidiug
Date Posted: 13/Aprilie/2007 at 08:24
Originally posted by regulament

Sunt alte chestii care il termina cu adevart,si repede(pornirea cu scart,retrogradare 5-2 fara frana ,etc ).


Nu recunosc nimic
Eu procedez altfel - daca sunt conditii de trafic intens si trebuie sa schimb frecvent viteza, sau orice alta manevra care implica debraiere (franarea in botul gropilor si trecut de pe 3 sau 4 pe 1/2), stau cu piciorul deasupra ambreiajului. Daca nu, in stanga lui, mi se pare obositor sa tii stangul deasupra ambreiajului tot timpul.


Posted By: instructorxmerc
Date Posted: 19/August/2007 at 22:11
parerea mea:)...ca si al altora dupa cum vad: la primele sedinte piciorul se tine usor atins de pedala de ambreiaj pentru a o gasi,altfel patesc sa dau cu capul de bord cand elevul nu mai gaseste pedala si cauta la dreapta si calca brusc frana...experienta pe care nu mi-o mai doresc .apoi dupa progresul elevului,recomand a nu mai sprijini piciorul pe ambreiaj in timpul mersului ci in repaus in stanga pedalei(protejezi rulmentul de presiune,pt cunoscatori)...demararea se face mult mai usor daca vom lasa pedala in doua etape:prima ...incet pana cand masina incepe sa inainteze,in momentul acela stangul se opreste din slabirea pedalei in schimb se poate accelera pt a impiedica oprirea motorului....daca urmeaza o curba imediat dupa pornirese mentine ambreiajul in aceea pozitie intermediara...masina va inainta lin si constant....practic e mai usor:)


Posted By: instructorxmerc
Date Posted: 19/August/2007 at 22:13
calcaiul la ambreiere poate sa fie sprijinit in podea in functie de marca masini,cursa pedalei si dexteritatea elevului.


Posted By: alina sp
Date Posted: 19/August/2007 at 22:27
la inceput tineam piciorul deasupra ambreiajului, ca sa fiu sigura ca nu pierd pedala (d parca s-ar fi mutat d acolo) si eram f. incordata, d cele mai multe ori aveam febra musculara cand s terminau orele pt ca eram foarte incordata. apoi m-a sfatiuti instructorul sa-l pun in partea stanga si a fost mult mai bine, atat pt mine cat si pt felul in care conduceam, nu mai eram asa incordata si nu ma mai durea piciorul, asa ca puteam conduce cu bine timp d doua ore sau mai mult.


Posted By: tomi_ms
Date Posted: 20/August/2007 at 12:49
Locul in care pui piciorul cand il iei de pe pedala e o chestie de obisnuinta. Singura regula absolut esetiala e sa nu ajunga sub pedala, pentru ca in caz de urgenta te incurci. Se poate pune in stanga sau in spate (adica pe mijlocul covorasului.). Depinde de unde gasesti mai usor pedala.
In legatura cu asta imi aduc aminte de o intamplare de care am ras o gramada: un prieten facea scoala pentru B, C, E si se tot plangea ca atunci cand vrea sa puna piciorul in stanga ambreiajului, calca mai tot timpul pe opritor LOL


-------------


Posted By: ROXIE
Date Posted: 21/August/2007 at 15:17
asa eram shi yo. tineam piciorul p ambreiaj chiar dak nu-l apasam, k ma gandeam k dak e ceva shi trebuie sa calc rapid pedala sa nu stau s-o caut..nush ce era in capul meu. acuma m-am obisnuit sa nu mai stau asa. shi pe mine ma durea piciorul dupa aia ;))

-------------
http://imageshack.us" rel="no follow">


Posted By: regulament
Date Posted: 21/August/2007 at 17:10
mdeah,intre timp m-am obisnuit si eu cu ridicarea piciorului cu totul de pe ambreiaj(nu tinut in podea).Intr-adevar,e mult mai comod asa,plus ca nu intelegam inainte de ce nu pot pleca cu scart .
Un singur dezavantaj este:cand pleci de pe loc de prin gropi datorita balansului masinii iti cam sare piciorul din pozitia aia de cuplare(rez e simpla:pui putin calciul in podea 1-2 sec).Da' oricum nu se simte bruscarea masinii ca doar esti prin gropi


Posted By: My Chris
Date Posted: 29/August/2007 at 12:06
EU tin piciorul in stanga, pe podea, nu pe ambreiaj. Iar cand il apas, il apas cu piciorul sprifinit in calcai, in majoritatea cazurilor, si il apas cu varful talpii, dar mai apas si cu toata talpa atunci cand dau de gropi sau vreau sa demarez repede... Acum depinde de felul fiecaruia si de masina. Pe spark, dacie solenza sau reanault megan merge sa il apesi cu varful talpii si calcaiul proptit pt ca are cursa scurta, dar la cielo, care are la ambreiaj o cursa de nu se mai termina, il apas cu toata talpa ca doar nu port 50 la picior sa ajung pana acolo cu varful... LOL 



Print Page | Close Window